וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: 1,100 עצורים, המהומות נדדו לערים נוספות

מוקדי ההתפרעויות הגיעו הלילה גם למנצ'סטר, נוטינגהאם ובירמינגהאם. חנויות נבזזו ונשרפו ופצצה הושלכה לתחנת משטרה. לפחות 109 נעצרו הלילה. עלייה חדה במכירות אלות בייסבול

המהומות בממלכה הבריטית נמשכו גם הלילה (רביעי) והסערה נכנסה ליומה החמישי: רשת SKY דיווחה כי אש חיה נורתה לעבר שוטר באסטון שבבירמינגהאם. במרכז העיר מנצ'סטר מאות צעירים התעמתו עם כוחות משטרה ובנוטינגהאם הושלך מטען על תחנת משטרה. מהומות נוספות פרצו הלילה גם בווסט ברומיץ', שם עלו שני כלי רכב באש. בסלפורד נשרף בניין ובוולברהמפטון נבזזו ונהרסו מספר חנויות. לפי הדיווחים נעצרו הלילה כ-109 בני אדם במחוז מערב מידלנדס, באיזור הערים בירמינגהאם ו-וולברהמפטון, ועוד כ-80 באזור מנצ'סטר בצפון. לא דווח על נפגעים. מאז פרוץ המהומות עצרה המשטרה למעלה מ-1,100 בני אדם בכל רחבי המדינה.

עוד על המהומות בבריטניה
43 נעצרו, דריכות שיא בלונדון
ישראלים בלונדון: "מפחיד, אי אפשר לצאת מהבית"
קמרון: "נמגר את גל הפשיעה עם 16,000 שוטרים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

משטרת מנצ'סטר מסרה במסיבת עיתונאים שכינסה לאחר שאירועי האלימות הגיעו גם למרכזה, כי האלימות שפרצה בעיר היא חסרת תקדים והאירועים "הם הגרועים ביותר שנראו מזה 30 שנה". בלונדון, לעומת זאת, היכן שהוצבו הלילה 16,000 שוטרים ברחובות, שרר שקט יחסי.

חנות בגדים במנצ'סטר שנשרפה על ידי מתפרעים. רויטרס
חנות בגדים של "מיס סלפרידג'" שנשרפה הלילה במנצ'סטר/רויטרס

בתוך כך, מכירותיהם של אלות ומחבטי בייסבול זינקו בכ-10,000% באתר האינטרנט הבריטי של חברת "אמזון". ברשימת 20 הפריטים הנמכרים ביותר במדור הספורט והפנאי של אמזון מככבים 9 מחבטי בייסבול מסוגים שונים ובמקום הראשון מופיעה אלת בייסבול שעשויה מאלומיניום.

אתמול ביטא ראש הממשלה, דיוויד קמרון, שקיצר את חופשתו באיטליה בשל המהומות, מסר תקיף כלפי המתפרעים ואמר כי "נעשה כל מה שצריך כדי להשיב את הסדר לרחובות בריטניה, ולהפוך אותם בחזרה למקום בטוח עבור הציבור שומר החוק. רבים מאוד ייעצרו בימים הקרובים. אני והממשלה נחושים לעשות צדק, ולהביא את כל העבריינים לדין".

"אתם תחושו במלוא עוצמתו של החוק", פנה קמרון אל בני הנוער מקרב המתפרעים. "אם אתם מבוגרים מספיק בשביל לבצע את הפשעים הללו, אתם מבוגרים מספיק בשביל לשאת בעונש. אתם לא רק גורמים נזק לאחרים - אתם גם הורסים את הקהילה שלכם, ומחריבים את החיים של עצמכם".

אתמול נרשם מקרה מוות ראשון במהומות, כאשר על פי דיווח ב-BBC, מת מפצעיו צעיר בן 26, שנורה אמש כשישב במכוניתו, במהלך המהומות ברובע קרוידון. לא נמסרו כל פרטים נוספים לפי שעה, ולא ברור אם ההרוג הוא שוטר, אחד המתפרעים או עובר אורח. יש לציין כי עד כה, דווח על 79 פצועים באירועים, 44 מהם הלילה - רובם שוטרים. מצבו של אחד מהם, כבן 60, מוגדר קשה - ויש סכנה לחייו.

המהומות פרצו בליל שבת האחרון, לאחר שצעיר תושב רובע טוטנהאם בצפון מזרח העיר נהרג בחילופי אש עם שוטרים. תחילה נטען כי הצעיר, מארק דוגן, ירה לעבר כוח המשטרה. הערב דיווחה נציבות התלונות העצמאית של המשטרה, כי בבדיקות בליסטיות לא נמצאו עדויות לכך שנעשה שימוש בנשק שנמצא בזירה. על פי הדיווח, הקליע שנמצא נעוץ במכשיר קשר של המשטרה באזור הוא קליע משטרתי.

התפרעויות אלימות ברחבי לונדון בבריטניה. Lefteris Pitarakis, AP
שקט יחסי לאחר בעיר לאחר שהוצבו 16,000 שוטרים, מהומות בלונדון/AP, Lefteris Pitarakis

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully