וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בסוריה: שר ההגנה המודח נמצא מת בביתו

ניר יהב

9.8.2011 / 11:40

אתר אופוזיציה דיווח כי הגנרל עלי חביב נרצח על ידי אנשיו של הנשיא, בשאר אסד. עם זאת, האתר דיווח כי על פי הטלוויזיה הרשמית חביב "מת מוות טבעי". לדיווח אין אישור נוסף

אתר האופוזיציה הסורי "ניו סוריה" דיווח הבוקר (שלישי) כי שר ההגנה הסורי, הגנרל עלי חביב, שרק אתמול הודח מתפקידו, נמצא מת בביתו היום בבוקר. לטענת מקורות האתר, הגנרל חביב נרצח על ידי אנשיו של הנשיא, בשאר אסד, בעוד שהוא מצטט את הטלוויזיה הרשמית במדינה הטוענת כי הוא מת מוות טבעי.

המהומות בסוריה - כותרות אחרונות:
אסד בלחץ: הדיח שר ההגנה ומינה הרמטכ”ל במקומו
סוריה עונה לסעודיה: ”ארה”ב מדברת מפי עבדאללה”
סעודיה מחזירה השגריר מדמשק: ”די לדיכוי האלים”

לטענת האתר, הטלוויזיה הסורית דיווחה כי חביב היה אדם חולה זה זמן רב ובאחרונה הידרדר מצבו הבריאותי. עם זאת, סוכנויות הידיעות הרשמיות בסוריה לא דיווחו על כך דבר. יצוין עוד, כי לדיווח אין אישור מכל מקור אחר.

בתוך כך, העיתון הלונדוני, "א-שרק אל-אווסט" דיווח הבוקר כי חביב היה מהמתנגדים הבולטים לפעולות הצבאיות בחמה. לפי הדיווח, המסתמך על מקורות דיפלומטיים מערביים, "כניסת כוחות לחמה נמנעה יותר מפעם אחת בשל התנגדותו של השר". לדברי המקורות, פיטוריו של חביב הם תוצאה של חילוקי דעות באשר לניהול המשבר במדינה.

אסד הודיע אתמול על הדחתו של חביב ומינה במקומו של הרמטכ"ל, הגנרל דאוד רג'חה. חביב, הנחשב לאחד מחברי המעגל הקרוב ביותר לאסד, כיהן בעבר בעצמו כרמטכ"ל, וב-2009 מונה לשר ההגנה. פיטורי השר, לצד הפשיטות הנמשכות בערי סוריה, לא היו הבעיות היחידות שעמן התמודד אתמול משרד ההגנה הסורי. במהלך היום השתלטו האקרים מארגון "אנונימוס" הבינלאומי על האתר של המשרד, ופרסומו בו תמונות של מפגינים הרוגים, וטקסט קצר בערבית ובאנגלית, שבין היתר קרא לבני העם הסורי "להגן על ארצם ולהתקומם נגד השלטון".

בינתיים בשטח, נמשכים הדיווחים על דיכוי ההתקוממות בידי הצבא. בדיר א-זור שבמזרח המדינה, דיווחו תושבים על טורי טנקים נוספים הנכנסים לעיר, זה היום השלישי ברציפות. במקביל דווח על כניסת טנקים גם לעיר ביניש הסמוכה לגבול טורקיה. בעיר אידליב שבצפון המדינה, דווח על שני הרוגים ועוד פצועים בעימותים בין אזרחים מפגינים לכוחות הביטחון. בפרברי העיר חמה דווח על לפחות חמישה בני אדם שנהרגו, ביניהם שתי ילדות בנות אותה משפחה, בגילאי 6 ו-11.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully