וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: "אסד אחראי להרג של למעלה מ-2,000 איש"

מזכירת המדינה האמריקאית אמרה כי וושינגטון מאמינה שנשיא סוריה איבד את הלגיטימציה שלו. היא הוסיפה כי ארה"ב ובעלות הברית בוחנות אסטרטגיות נוספות להפעלת לחץ על אסד

מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, אמרה אמש (חמישי) כי ארצות הברית מאמינה שממשלו של נשיא סוריה, בשאר אסד, אחראי להריגתם של למעלה מ-2,000 בני אדם בעימותיו עם המפגינים במדינה. עוד אמרה קלינטון, כי דעתה של ארצות הברית היא שאסד איבד את הלגיטימציה שלו בסוריה, וכי ארצות הברית ובעלות בריתה פועלות למציאת אסטרטגיות נוספות שיפעילו לחץ, מעבר לסנקציות הכלכליות.

המהומות בסוריה - כותרות אחרונות:
מועצת הביטחון גינתה את סוריה, אך בנוסח מרוכך
אסד כבש את חמה: ”מנצל את הפוקוס על מובארק”
מפגינים בסוריה תיעדו את הטבח: ”ירי חסר הבחנה”

בתוך כך, הודיע אמש משרד האוצר האמריקאי על הרחבת הסנקציות הכלכליות נגד סוריה. הסנקציות יכללו מעתה גם אנשי עסקים סורים חשובים, כמו גם חברי פרלמנט סורים, שמשרד האוצר האמריקאי מאשימם בביצוע פעולות המשרתות את האינטרסים של הנשיא אסד.

מוקדם יותר אתמול, קרא נשיא רוסיה, דמיטרי מדבדב, לאסד לבצע רפורמה וליישב את ההדורים עם מתנגדיו. מדבדב אמר כי אסד מסתכן בגורל עגום במידה ולא יעשה זאת. "אסד צריך לבצע רפורמה באופן מיידי, לדון עם מתנגדיו, להשיב את השלום למדינה ולכונן מדינה מודרנית", אמר מדבדב בראיונות לתקשורת הרוסית. יצוין, כי בין מדינות העולם מתאפיינת רוסיה בקו מתון יחסית בכל הנוגע ליחסה למשטרו של אסד.

אתמול בבוקר דיווחה סוכנות הידיעות הסורית, SANA, כי אסד חתם על החוק החדש המאפשר ריבוי מפלגות. החוק החדש מבטל למעשה את המונופול בן עשרות השנים של מפלגת הבעת', שאסד עומד בראשה, ומנע ממפלגות אחרות להתמודד מולה בבחירות. כניסתו של החוק החדש לתוקף מצטרפת לשורה של צעדים ורפורמות שהממשל הסורי מיישם בעקבות המחאות ברחבי המדינה.

(עדכון ראשון: 23:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully