וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הדיון באו"ם: "פעולה בסוריה - לא אופציה"

ניר יהב

1.8.2011 / 11:15

מועצת הביטחון תתכנס היום לדיון חירום במעשי הטבח בחמה ובערים נוספות. שר החוץ הבריטי: "צריך להגדיל הלחץ, אבל פעולה צבאית לא על הפרק". אסד בשלו: "ננצח את הקנוניה המרושעת"

אחרי היום המדמם ביותר מתחילת ההתקוממות בסוריה, בו טבח הצבא ב-136 אזרחים, ועל רקע גינויים הולכים וגוברים בעולם נגד משטרו, לא נראה כי הנשיא בשאר אסד מתכוון להתרכך. בנאום שנשא אתמול (ראשון), במלאות 66 שנים להיווסדו של צבא סוריה, אמר אסד כי "סוריה מתורגלת בניצחון על אויבי המדינה והאומה, והיום אנחנו נחושים במיוחד להמשיך את המגמה הזאת". על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הממלכתית סאנא, אסד התייחס בנאומו ל"קנוניה" נגד סוריה ואמר כי "המתקפה המרושעת לא תצליח יותר מקודמותיה".

הסלמה בסוריה - כל הכותרות בוואלה!:
טבח בסוריה: 136 הרוגים במתקפת הצבא, 100 מהם בחמה
מפגינים בסוריה תיעדו את הטבח: "ירי חסר הבחנה"
אובמה מתחייב: "נגביר הלחץ על אסד ונבודד אותו"

צבא סוריה טובח באזרחים בעיר חמה, מתוך סרטונים שהועלו לאתר יוטיוב, 31 ביולי 2011. רויטרס
היום המדמם ביותר מתחילת ההתקוממות. חמה, אתמול/רויטרס

מעשי הטבח אתמול גררו גל חסר תקדים בחריפותו של גינויים מכל רחבי העולם, ובין היתר התחייב נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, להגביר את הלחץ על אסד ולבודד אותו, ואמר כי "סוריה תהיה מקום טוב יותר אחרי לכתו". טורקיה, שהייתה אחת מבעלות בריתה הקרובות של סוריה עד ההתקוממות, אך מאז שינתה פניה, הבהירה אתמול כי "העולם המוסלמי כולו מאוכזב עמוקות" מהאלימות שמפגין המשטר הסורי נגד בני עמו. גם רוסיה, שבחודשים האחרונים נמנעה רוסיה מהשמעת ביקורת בוטה נגד שלטונות סוריה, בשונה מרוב מדינות העולם, פרסמה היום הודעה חריגה בחריפותה. "מוסקבה מודאגת ביותר מהמידע על הרוגים רבים", נמסר בהודעת משרד החוץ הרוסי. "השימוש בכוח נגד אזרחים ונגד נציגי מנגנוני המדינה חייב להיפסק".

הלילה אף ביקשה גרמניה מהודו, הנשיאה התורנית של מועצת הביטחון של האו"ם, לכנס בהמשך היום דיון חירום של המועצה בעניין המצב בסוריה. הבקשה אושרה, והדיון יתקיים בשעות הערב. במקביל, ידונו היום מנהיגי האיחוד האירופי בהרחבה נוספת של הסנקציות על סוריה, שיכללו הקפאת נכסים של בכירים סורים נוספים והטלת מגבלות על תנועותיהם בעולם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שר החוץ הבריטי, וויליאם הייג. רויטרס
"כדי שהלחץ יהיה אפקטיבי, הוא צריך לכלול גם את מדינות ערב". וויליאם הייג/רויטרס

אולם לצד הקריאות הנמשכות להגדיל את הלחץ הבינלאומי, נראה כי בשלב זה עדיין אין בעולם נכונות להעביר את הלחץ לפסים צבאיים, כמו במקרה לוב. לקראת דיון מועצת הביטחון, אמר היום שר החוץ של בריטניה, וויליאם הייג, כי התערבות צבאית בינלאומית בסוריה אינה אפשרות המונחת על השולחן. "אנחנו רוצים לראות התגברות של הלחץ הבינלאומי ועוד סנקציות", אמר הייג בראיון ל-BBC. "כדי שהלחץ יהיה אפקטיבי, הוא צריך לכלול גם את מדינות ערב". לגבי התערבות צבאית, אמר כי "זו כלל אינה אופציה העומדת על הפרק".

העיתונות הערבית מגנה את סוריה, אך המנהיגים שותקים

דברי הייג לגבי הצטרפות מדינות ערב ללחץ הבינלאומי אינם מקריים - בפועל, ממשיכים בינתיים כל מנהיגי ערב למלא את פיהם מים בנושא הסורי. התקשורת הערבית, לעומת זאת, מסקרת את ההתפתחויות בכותורתיה הראשיות, ובנימה ביקרותית מאוד כלפי השלטון הסורי. היומון הלונדוני הבינערבי "אל-חיאת", דיווח על "יום דמים בחמה", העיר שכ-100 מתושביה נטבחו אתמול, בעוד העיתון "אל-קודס אל-ערבי" הציג תמונות זוועה מהטבח ודיווח על צלפים על גגות הבתים ועל טנקים שירו פגזים "ללא הבחנה". גם רשתות הלוויין, אל-גז'יה ואל-ערבייה, מלאות בדיווחים דומים.

היום נפתח ברחבי העולם המוסלמי חודש הרמדאן, ובקרב האופוזיציה הסורית נשמעות טענות לפיהן בפשיטות הנרחבות אתמול ניסה אסד "להשיג שקט" לקראת החג. לפי שעה, אכן נראה כי האירועים האלימים אינם נמשכים גם היום, אם כי תושבים בחמה דיווחו גם הבוקר על טנקים המפטרלים בחוצות העיר. עוד דווח, כי רבים השתתפו בתפילות ליליות במסגדי העיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully