וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התערערות שלטונית בסיני: ארבעה נהרגו בעימותים

30.7.2011 / 13:05

100 חמושים, רובם רעולי פנים, חצו את אל עריש שבסיני באופנועים ובגי'פים כשהם יורים באוויר, ואז פשטו על תחנת משטרה. בחילופי האש נהרגו קצין מצרי ושלושה עוברי אורח. 19 נפצעו

אחרי חבלות בצינור הגז ובזיזת משאיות סחורה, שוב מהומות בחצי האי סיני: קצין בצבא המצרי ושלושה אזרחים נורו הלילה (שבת) למוות בעימותים בין קבוצה חמושה לכוחות הביטחון בצפון סיני, כך דיווחו כוחות הביטחון המצריים. לפי הדיווח, כ-100 חמושים השתתפו במתקפה שכללה פשיטה על תחנת משטרה. חמישה מתוכם נעצרו.

עוד על ההתפרעויות בסיני:
שליטת מצרים בסיני מתרופפת? שיבושים במעבר ניצנה
בפעם השנייה בעשרה ימים: חבלה בצינור הגז בסיני
הגדר תקועה, בגבול ישראל-מצרים נמשכת ההפקרות

החמושים חצו את אל עריש רכובים על אופנועים ובג'יפים, כשהם מנופפים בדגלים עליהם מתנוססים פסוקי איסלאם ויורים יריות באוויר. בשלב מסויים הם פשטו על תחנת משטרה מקומית ונקלעו לחילופי ירי עם כוחות הצבא והמשטרה.

במהלך חילופי הירי נהרג קצין צבא ובנוסף נהרגו שלושה עוברי אורח, בגילאים 70, 18 ו-13, שנקלעו לשטח העימות. 19 בני אדם נוספים, בהם מאבטחים, חיילים ואזרחים, נפצעו והועברו לטיפול בבית החולים הצבאי. עדי ראיה סיפרו שרבים מן התוקפים היו רעולי פנים והם סברו כי הם אינם מקומיים כיוון שהם איבדו את דרכם מספר פעמים לפני שמצאו את תחנת המשטרה.

לפני כשבועיים חיבלו ארבעה רעולי פנים במסוף הגז מזרחית לאל-עריש שבצפון חצי האי סיני. הטלוויזיה המצרית הביאה מדבריו של מושל סיני, שאישר כי אירע פיצוץ באתר, אך סירב למסור פרטים נוספים. עדי ראייה דיווחו לרשת אל-ג'זירה כי במקום פרצה דליקה, וכי ניתן היה לראות את האש ממרחק של עד עשרים קילומטרים. סוכנות הידיעות המצרית "מנה" דיווחה כי אחד מהשומרים בתחנה וכמה מבני משפחתו שהיו במקום נפצעו בתקרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully