וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בטהרן: מדען גרעין חוסל בפתח ביתו

על פי דיווחים באירן, דריוש רזא'אי, פרופסור לפיזיקה המעורב בפרויקט הגרעין, חוסל על ידי אופנוענים במזרח הבירה. גם אשתו נפגעה בתקרית, ופונתה לטיפול בבית חולים

דריוש רזא'אי, מדען גרעין אירני בן 35, חוסל הלילה (שבת) בפתח ביתו שבמזרח טהרן, לאחר שנורה למוות על ידי חולייה רכובה על אופנוע – כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית. על פי הדיווח, המתבסס על כלי התקשורת האירניים, רזא'אי היה פרופסור לפיזיקה, ששמו נקשר בפרויקט הגרעין האירני. עוד דווח כי אשתו נפגעה אף היא בתקרית, וכי היא פונתה לטיפול בבית חולים בבירה.

בינואר האחרון דיווחו כלי התקשורת במדינה כי אירן עצרה "טרוריסטים" שחיסלו בשנה שעברה את מדען הגרעין מסעוד עלי מוחמדי. לפי הודעת מיניסטריון המודיעין, שצוטטה בטלוויזיה הממלכתית האירנית, "רשת של מרגלים" הקשורה למוסד הישראלי עמדה מאחורי ההתנקשות. אותה רשת, לפי הדיווח, "חוסלה" על ידי מנגנוני הביטחון האירניים, לאחר "פעילות ביטחונית מקיפה שכללה מעקב מודיעיני משמעותי". עוד נמסר כי "ישראל השתמשה במדינות באירופה ומחוץ לאירופה כמו גם בכמה מדינות שכנות, כדי להתכונן להתנקשות", וכי "המעצר מהווה מכה קשה למנגנוני הריגול הציונים". לא נמסרו פרטים נוספים.

מוחמדי בן ה-50, פרופסור לפיזיקה גרעינית ומרצה באוניברסיטת טהרן, נהרג בינואר 2010 מפיצוץ מטען שהוצמד לאופנוע שלו והופעל ככל הנראה בשלט רחוק, בשכונת קיטרייה בצפון טהרן. קבוצה אירנית אלמונית בשם "חזית שחרור אירן" קיבלה אחריות על החיסול, אך הדבר לא הפריע לשלטונות להאשים "גורמים אנטי מהפכניים", ולהפנות אצבע כלפי ישראל, ארה"ב ו"סוכניהן השכירים".

בנובמבר האחרון אירעו התנקשויות דומות בשני מדעני גרעין נוספים בטהרן. אלמונים על אופנועים הצמידו מטעני חבלה למכוניותיהם של השניים באותו בוקר, ואחד מהם, מג'יד שהרייארי, נהרג בפיצוץ. גם במקרה זה מיהרו השלטונות להאשים את ישראל וארה"ב בחיסול, ואף עצרו כמה חשודים שנטען כי הם "שליחי הציונים".

השבוע דיווח העיתון האיטלקי "קוריירה דלה סרה" כי ארגון חיזבאללה ניסה להתנקש בחייו של קונסול ישראל באיסטנבול. על פי הדיווח, שהתבסס על מקורות אמריקאיים, החיסול, היה אמור להיות תגובה לחיסולו של מוחמדי.

עוד בנושא
אירן: חשפנו רשת של המוסד שחיסלה מדען גרעין
התנקשויות בטהרן: מדען גרעין נרצח, אחר ניצל
אחמדיניג’ד מצהיר: ”לא נפסיק להעשיר אורניום”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully