וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד בביצוע הטבח בנורבגיה: חקלאי יליד אוסלו

אנדרס ברינג בריוויק, יליד אוסלו, הביע דעות ימניות קיצוניות אך נראה כי לא היה חבר בארגון כלשהו. הוא כתב בטוויטר כי "לאדם אחד בעל אמונה, יש כוח שווה ערך למאה אלף בעלי אינטרס"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן דוד)

החשוד בביצוע הירי באי הנופש יוטויה, בו נרצחו אמש לפחות 80 בני נוער שבילו במחנה קיץ של מפלגת הלייבור, והפיצוץ בבניין ממשלתי באוסלו, בו נהרגו שבעה בני אדם, הוא אנדרס ברינג בריוויק, יליד אוסלו בן 32. על פי מקורות במשטרת אוסלו ששוחחו עם כלי התקשורת המקומיים, בריוויק הוא בעל דעות פוליטיות ימניות ואנטי מוסלמיות, אולם לא ברור אם זו הייתה המוטיבציה שלו לביצוע המעשה.

עוד על הפיגועים בנורבגיה:
מתקפת טרור באוסלו: לפחות 87 הרוגים בשני פיגועים
ניצול מהטבח באוסלו: "העמדתי פני מת בתוך המים"

פוסטים שנכתבו תחת שמו של בריוויק בבלוגים המתנגדים למדיניות הרב-תרבותיות בנורבגיה, מתייחסים לנושא בצורה מפורשת: "הרב-תרבותיות באירופה נועדה לפגוע בתרבות האירופית, במסורת ובזהות המדינות השונות באירופה", כתב בריוויק ב-2010. "לפי שני מחקרים, 13% מהבריטים המוסלמים הצעירים בין הגילאים 15 ו-25 תומכים באידיאולוגיה של אל-קאעדה", הוסיף בריוויק.

אנדרס ברינג בריוויק, החשוד בביצוע שני הפיגועים באוסלו, יולי 2011. רויטרס
בעל דעות פוליטיות ימניות ואנטי מוסלמיות. בריוויק/רויטרס

עוד על פי הדיווחים בנורבגיה, ברשותו של היורה היו שני כלי נשק בהם החזיק עם רישיון, רובה אוטומטי ואקדח. כמו כן נודע כי בריוויק, שגדל בשכונת יוקרה באוסלו, הוא בעל חווה חקלאית. נבדק החשד שרכש אותה על מנת להשיג כמויות גדולות של דשן להכנת מטען החבלה ששימש אותו בפיצוץ מכונית התופת במרכז העיר אוסלו. רשת לאספקת ציוד חקלאי בנורבגיה דיווחה היום כי בריוויק רכש שש טונות של חומרי דשן בארבעה במאי.

חברו של בריוויק סיפר סיפר לעיתון נורבגי כי הוא החל לפתח דעות ימניות קיצוניות בשנות ה-20 המאוחרות של חייו, וכי הוא הביע דעות נחרצות ולאומניות בדיונים ברשת האינטרנט. עוד סיפר החבר כי בריוויק סירב לקבל את הרעיון שאנשים מרקע תרבותי שונה יכולים לחיות זה לצד זה.

פיגוע ירי במחנה קיץ של מפלגת השלטון באי הנופש יוטויה בנורבגיה. רויטרס
סירב לקבל את הרעיון שאנשים מרקע תרבותי שונה יכולים לחיות זה לצד זה. הניצולים באי הנופש יוטויה/רויטרס

עמוד הפייסבוק של בריוויק נסגר זמן קצר לאחר מעצרו, אך בעמוד הטוויטר שרשום תחת שמו מופיעה הודעה שכתב ב-17 ביולי: "לאדם אחד בעל אמונה כוח שווה ערך לזה של 100,000 אנשים בעלי אינטרסים בלבד". מעבר לכך, גורמים במשטרת נורבגיה סיפרו כי בריוויק לא היה מוכר למשטרה לפני האירוע וכי לא ידוע על ארגונים קיצוניים בהם היה חבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully