וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליטת מצרים בסיני מתרופפת? שיבושים במעבר ניצנה

באחרונה תוקפות כנופיות של בדואים משאיות העושות את דרכן למעבר, הן דורשות דמי חסות או בוזזות תכולתן. במקביל, דנים גורמים ישראלים ומצרים בשכלול המעבר לאור השיפוץ הקרב בטאבה

כנופיות בדואיות מרחיבות את האחיזה בחצי האי סיני? גורם ביטחוני בכיר אמר היום (חמישי) כי בחודש האחרון מדווחים נהגי משאיות בצד המצרי של הגבול על כנופיות בדואים שמעכבות אותם בצירים השונים לפני הגעתם למתחם מעבר ניצנה וגובות מהם "דמי חסות".

לדברי הגורם, התוקפים לא מסתפקים תמיד בגביית "דמי החסות" ולפעמים הם שודדים את הסחורות שעל גבי המשאיות. כתוצאה מההתקפות על הנהגים יש ימים שבהם לא מגיעות משאיות למעבר מאחר וסחורתן נשדדת וככל הנראה נמכרת לידי סוחרים פלסטינים שמעבירים אותה באמצעות המנהרות מתחת לציר פילדלפי.

מנגנוני הביטחון המצריים מתמודדים, מאז נפילת משטרו של הנשיא המודח חוסני מובראק, עם התקפות של כנופיות בדואיות על סמלי שלטון בסיני ופגיעות בצינור הגז לישראל ולירדן. הגורם הבטחוני סיפר כי "המצרים מכירים היטב את התופעה, אך לפחות בשלב הזה לא מצליחים למנוע אותה באופן מוחלט. זה לא שונה מהפגיעה בצינור הגז".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כתוצאה מההתקפות על הנהגים יש ימים שבהם לא מגיעות משאיות למקום, מעבר ניצנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, קציני היחידה לקישור זרים של צה"ל, נציגים בכירים של רשות התעופה בישראל וקצינים מצרים קיימו בשבוע שעבר פגישה במעבר הגבול ניצנה על גבול ישראל-מצרים ודנו בהחלטה האסטרטגית להרחיב את המעבר. בניצנה עוברות כיום למעלה מ-150 משאיות ביום ועליהן סחורות מכל הסוגים. במסגרת כוונתה של ישראל לצמצם באופן מהותי את הפעילות במעבר טאבה לצורכי שיפוצים, התקבלה החלטה אסטרטגית להרחיב את מעבר ניצנה. גורם ביטחוני אישר, כי בניצנה נבנה טרמינל נוסף ומחסנים גדולים, התווסף משקף מכולות ושופרו התשתיות בהשקעה כוללת של 80 מיליוני שקלים.

הגורם הוסיף, כי "במסגרת השיפוצים בטאבה ימשיכו לעבור הולכי רגל דרך מעבר טאבה, אך עם זאת נבדקת האפשרות להתיר כניסת כלי רכב ישראלים מניצנה למצרים במרחק של כשעתיים נסיעה. ברור גם למצרים שמעבר ניצנה הולך להיות מעבר מרכזי ומשמעותי בשנים הקרובות ולכן הגורמים הביטחוניים שלהם נערכים לזה".

במערכת הביטחון הביעו חשש מהרחבת הפעילות של מעבר ניצנה לכניסת אזרחים בכלי רכב בשל הקרבה לרפיח הפלסטינית. גורם ביטחוני נוסף אמר בשיחה עם וואלה! חדשות, כי "המרחק הקצר יחסית והתנאים הטופוגרפיים מרפיח למעבר ניצנה עשויים לחשוף את המעבר לפיגועי טרור. חייב להיערך לזה מבחינה ביטחונית בהתאם בשני הצדדים".

עוד כותרות בנושא:
שוב: חבלה בצינור הגז ממצרים לישראל ולירדן
"חוסני מובארק לקה בדום לב ושקע בתרדמת"
סיקור מיוחד: מהומות במצרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully