וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חיזבאללה ניסה לחסל את קונסול ישראל באיסטנבול"

"קוריירה דלה סרה" האיטלקי דיווח מפי מקורות בארה"ב כי פיגוע לפני כחודשיים בטורקיה בו נפצעו שמונה, היה למעשה ניסיון לחסל את הקונסול משה קמחי - כנקמה על חיסול מדען גרעין אירני

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

ארגון חיזבאללה ניסה להתנקש בחייו את קונסול ישראל באיסטנבול, משה קמחי, לפני כחודשיים. כך דיווח הבוקר (שני) העיתון האיטלקי "קורייה דלה סרה" - עיתון מוביל הנחשב למהימן.

הדיווח מתבסס על מקורות אמריקאיים, שסיפקו לעיתון מידע חדש על מעורבותו של הארגון הלבנוני-שיעי בתכנון הפיגוע, שאירע ב-26 במאי בשכונת אטילר באיסטנבול. מטען חבלה שהונח בפח אשפה ברחוב התפוצץ אז, ושמונה בני אדם נפצעו בפיצוץ. לפי הדיווח, בתחילה חשדו שירותי המודיעין הטורקיים כי המחתרת הכורדית (PKK) ביצעה את הפיגוע, למרות שאנשיה לא קיבלו אחריות עליו - אך בהמשך התברר כי היה זה למעשה ניסיון התנקשות שמאחוריו עמד חיזבאללה. החיסול, נכתב, היה אמור להיות תגובה לחיסול מהנדס הגרעין האירני מסעוד עלי מוחמדי בינואר 2010 - התנקשות שהאירנים טענו כי המוסד עומד מאחוריה.

זירת ניסיון פיגוע, איסטנבול, טורקיה, 26 במאי 2011. AP
שמונה בני אדם נפצעו, הקונסול ניצל ברגע האחרון. זירת הפיגוע בשכונת אטילר, 26 במאי/AP

לפי דיווח העיתון, שלושה פעילי חיזבאללה באו אז מביירות לאיסטנבול כדי לתכנן את הפיגוע. הם עקבו אחר קמחי במשך כמה ימים, למדו את סדר יומו ואת המסלול שהוא עושה ממקום מגוריו אל הקונסוליה הישראלית בעיר. עם זאת, ביום הפיגוע, מכוניתו של קמחי התעכבה מעט, והוא לא חלף באותו רחוב שבו אירע הפיצוץ.

אתר העיתון הטורקי "הורייט" דיווח היום, בעקבות הדיווח האיטלקי, כי מקורות ביטחוניים באנקרה הכחישו לחלוטין את הדיווח על מעורבות החיזבאללה בפיגוע. לדבריהם, ישראל מפיצה בעצמה טענות דומות מפעם לפעם באמצעות התקשורת. תגובת משרד החוץ בישראל טרם התקבלה.

זירת ניסיון פיגוע, איסטנבול, טורקיה, 26 במאי 2011. AP
בתחילה חשבו שהמחתרת הכורדית עומדת מאחורי הפיגוע. אוספים ראיות בזירה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully