וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיתונים הערבים מטילים ספק ב"תרדמת" של מובארק

ניר יהב

18.7.2011 / 8:50

מאמר המערכת בעיתון "אל-קודס אל-ערבי" מתייחס לדיווח פרקליטו של הנשיא המצרי לשעבר כאילו זה שקע בתרדמת כאל "סחיטה והטעייה". עוד תהו האם הדיווח נועד לעכב העמדתו לדין

כלי התקשורת בעולם הערבי מטילים ספק רב באמינות דיווחיו של עורך דינו של נשיא מצרים המודח חוסני מובארק, לפיהם האחרון לקה בליבו, שקע בתרדמת וכי הרופאים נאבקים על חייו. עיתונים ערבים רבים מזכירים את העובדה שעוד שבועיים צפוי להיפתח משפטו של מובארק וכי לא מן הנמנע שהשמועות על הידרדרות משמעותית במצבו הבריאותי של מובארק נועדו לבטל את המשפט או לפחות לעכבו.

ידיעות אחרונות על הנשיא המצרי המודח:
דיווח: "חוסני מובארק לקה בדום לב ושקע בתרדמת"
מצרים: "מובארק מתקשה לצאת מהמיטה ללא סיוע"
מצרים: מובארק ובניו יישפטו על ירי לעבר מפגינים

במאמר המערכת שלו מהבוקר (שני), שכותרתו "תרדמת מובארק: סחיטה והטעייה", מעלה העיתון "אל-קודס אל-ערבי" הרואה אור בלונדון תמיהה מדוע השמועות הולכות ותופסות תאוצה לקראת פתיחת משפטו של מובארק. "רק אתמול, בדיוק בעיצומה של מחאת צעירי כיכר תחריר שנועדה לשמור על יעדי המהפכה, הודלפו ידיעות מצד עורך דינו של מובארק על כך שהנשיא לשעבר נמצא בתרדמת ואלו הוכחשו באופן רשמי על ידי הטלוויזיה המצרית", נכתב.

"האם מטרת ההדלפות הללו היא לזכות באהדת הציבור או שמא כדי לעכב את הכוונה להעמידו לדין?", תהה כותב המאמר. "אם המטרה מאחורי ההדלפות הללו היא לסחוט רגשית את העם המצרי לטובת הנשיא המודח ולשחררו ממשפט, אנו בספק אם השיטה הזו תיתן את פירותיה, שכן העם המצרי רוצה לראות את הצדק נעשה ללא שום עיכוב".

גם העיתונות המצרית לא "קנתה" את הדיווחים על הידרדרות במצבו הבריאותי. אילו הייתה מאמינה לדבריו של עורך הדין של מובארק לפיהם הנשיא לשעבר נלחם על חייו, היא הייתה מציגה אותם בכותרת הראשית, אלא שגם היא מטילה ספק באמינות הדיווחים ובמקום כותרות ראשיות הובא הסיפור בעמודים פנימיים. גם גרסת מנהל בית החולים בשארם א-שייח', בו מאושפז מובארק, שהכחיש את הדיווחים, הוצגה בהרחבה. העיתון הגדול במצרים, "אל-אהראם", כלל לא דיווח על הנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully