וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף פיקוד המרכז: "תג מחיר" עלול להבעיר את השטח

מפקד הגזרה הרגישה ביותר בצבא מביע חשש שפעולות טרור יהודי, כלשונו, יציתו את "אדי הדלק ביהודה ושומרון". עם זאת, מעריך האלוף מזרחי שלא תהיה התקוממות פלסטינית בחודש ספטמבר

אבי מזרחי, אלוף פיקוד המרכז, התייחס הערב (שבת) בתכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2 לפעולות "תג מחיר" שמבצעים מתנחלים בגדה המערבית והזהיר כי מעשים אלה עלולים להביא להבערת השטח. מזרחי כינה את הפעולות "טרור יהודי" והבהיר כי בצה"ל חוששים כי "פעולות טרור נגד הפלסטינים, הריסת מטעי זיתים, שריפת מסגדים או פגיעה בבני אדם יכולות להצית את אדי הדלק שנמצאים ביהודה ושומרון".

לגבי התקפות פעילי ימין נגד מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף ניצן אלון, אמר מזרחי כי נחצה כל קו אפשרי. "לא נירתע מלהמשיך ולבצע את תפקידנו ואני בטוח שרשויות האכיפה יעשו את עבודתן", אמר אלוף הפיקוד, והזהיר כי מדובר בתופעה חמורה ביותר. עם זאת, מזרחי הדגיש כי הפעילים שתוקפים את תא"ל אלון אינם אלא "קומץ", והוסיף כי רוב חברי ההתיישבות ביהודה ושומרון הם אנשים שומרי חוק, "משלמי מסים, משרתים בצבא ושותפים בהגנה על המפעל שהם הקימו".

מזרחי נשאל לגבי האפשרות שמתרקמת מחתרת ימין חדשה בגדה המערבית והבהיר כי להערכתו, אין התארגנות שכזו. "אני לא מזהה מחתרת", אמר, אך ציין כי "יש רבנים שאולי נותנים הכשר שלא בפומבי למעשים אלה. הם מכתימים את ההתיישבות כולה וגורמים נזק לישראל".

בנוגע להיערכות פיקוד המרכז ליום שאחרי ההכרזה הפלסטינית על עצמאות הסביר אלוף הפיקוד כי הוא אינו צופה התקוממות חמושה כפי שאירע בתחילת האינתיפאדה השנייה. "הערכת המצב שלנו לא צופה שתהיה התקוממות חמושה בנפחים שראינו בתחילת העשור הקודם", הדגיש. עם זאת, מזרחי אמר כי "ייתכן שיהיו הפרות סדר המוניות בעקבות האכזבה", והבהיר כי צה"ל מוכן "לכל התרחישים, גם להתקוממות חמושה", למרות שזו לא צפויה להתרחש." אני מעריך שלרשות הפלסטינית אין אינטרס לדרדר את המצב", סיכם.

עוד בנושא:
שר הביטחון ברק: "עלינו להגן על תא"ל ניצן אלון"
המתנחלים נגד האוגדונר: "להוציא השמאל הקיצוני מצה"ל"
מפגינים מול האוגדונר: "תא"ל אלון - אייכמן בעברית"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully