וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: הפגנות ענק ברחבי המדינה, 27 איש נהרגו

ניר יהב

15.7.2011 / 15:00

על פי דיווחי רשתות טלוויזיה ערביות, מרבית ההרוגים השתתפו בהפגנות בדמשק, בחומס, בדרעא ובאידליב. ההפגנות נערכות בסימן הזדהות עם "אסירי החירות" שנעצרו בהפגנות קודמות

עוד יום שישי אלים בסוריה: 27 בני אדם נהרגו היום (שישי) מאש כוחות הביטחון, כשיצאו להפגנות ברחבי המדינה בקריאה לסילוק משטרו של הנשיא בשאר אסד בתום תפילות יום שישי. על פי דיווחי רשתות הטלוויזיה אל-ג'זירה ואל-ערביה, מרבית ההרוגים, 20 מהם בדמשק, היו בהפגנות שנערכו בין היתר בחומס, בדרעא ובאידליב. בנוסף, דווח על הפגנה גדולה בשכונת אל-מופתי בעיר חסכה. פעילי זכויות אדם במדינה דיווחו עוד כי 150 אלף בני אדם מפגינים כעת בעיר חמה, ו-350 אלף נוספים מפגינים בדיר א-זור.

כוחות הביטחון הסוריים נערכו בכוחות מתוגברים לקראת ההפגנות היום, הנערכות בסימן הזדהות עם "אסירי החירות". פעילי זכויות אדם במדינה דיווחו כי כוחות הביטחון כיתרו מספר אזורים בסביבת דמשק, צרו על מסגדים והציבו מחסומים ברחבי העיר. עם זאת, נראה כי המאמץ לא צלח, המפגינים התקהלו ואש נפתחה לעברם.

עוד כותרות על המהומות בסוריה:
אחמדינג'ד ברמז לאסד: "להעניק זכויות לאזרחים"
ארה"ב מחריפה הטון: "משטר אסד איבד לגיטימיות"
סוריה: תומכי אסד פרצו לשגרירויות ארה"ב וצרפת
"דיאלוג לאומי" בסוריה: השלטון מדבר עם עצמו

עוד דווח, כי כוחות הביטחון ירו ללא הבחנה ברחבי שכונות בעיר חומס. על פי חלק מהדיווחים, שני אזרחים ואיש כוחות ביטחון נהרגו. תושבים באזור אף דיווחו על כך ששמעו לראשונה ירי פגזים. בנוסף, כ-50 אלף כלי רכב צבאיים התפרשו במקום, וצלפים הוצבו מוקדם יותר על הגגות לקראת ההפגנות היום.

בתוך כך שגריר ארצות הברית בסוריה רוברט פורד הזהיר את הנשיא אסד כי אם לא יקדם את הרפורמות בארצו, יפיל הרחוב את משטרו. בראיון שהתפרסם היום במגזין Foreign Policy, אמר השגריר האמריקאי כי עד כה לא ראה שום הוכחה בשטח שהממשלה הסורית אכן מוכנה להתחיל ברפורמות.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com
(עדכון ראשון: 12:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully