וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארה"ב זייפה מבצע חיסון בחיפושים אחר בן לאדן"

ה"גרדיאן" חושף את התרגיל בו השתמש ה-CIA - ללא הצלחה - בניסיון להשיג דגימת DNA שתאשר כי הארכי-טרוריסט מסתתר במתחם בעיר אבוטאבד שבפקיסטן, בו חוסל לבסוף. רופא מקומי שארגן את ה"מבצע" נעצר על ריגול

סוכנות הביון האמריקאית CIA קיימה מבצע פיקטיבי, שבמסגרתו העניקה חיסונים בחינם לתושבים בעיר בפקיסטן בה חשדה כי אוסמה בן לאדן מסתתר, בניסיון להשיג דגימות DNA ממנהיג אל-קאעדה או מבני משפחתו, שתאשר כי הוא נמצא במקום. כך מפרסם היום (שלישי) ה"גרדיאן" הבריטי.

לפי הדיווח, לפני שהוחלט על מבצע ההתנקשות בעיד אבוטאבד, ביקשו ב-CIA לקחת דגימות DNA מהאנשים המתגוררים במתחם בו חשדו שבן לאדן נמצא, כדי שיוכלו להשוותם עם דגימת DNA בה החזיקו, שנלקחה בעבר מאחותו של הארכי-טרוריסט. אחות רפואית שהשתתפה במבצע אף הצליחה להיכנס למתחם המבוצר ב"בילאל טאון", פרבר של העיר, אך לא השיגה בסופו של דבר את הדגימה - מה שלא מנע את חיסולו של בן לאדן, באותו מקום, בפעולת קומנדו אמריקאית לפני מעט יותר מחודשיים.

על פי ה"גרדיאן", על "מבצע החיסון" הוחלט ב-CIA לאחר קבלתו של הדיווח הראשוני כי "השליח" שאחריו עקבו, אבו אחמד אל-כווייתי, הגיע לאותו מתחם באבוטאבד, ועלה החשד שבן לאדן נמצא במקום. לצורך מטרה זו, גייסה הסוכנות לשורותיה רופא מקומי בכיר, ד"ר שאקיל אפרידי, שאירגן את מבצע החיסון וסיפק לו לגיטימציה. ד"ר אפרידי נעצר מאז על ידי שירותי המודיעין הפקיסטניים, באשמת ריגול למען ארה"ב.

"כל העסק היה תמוה ביותר", אמר ל"גרדיאן" גורם פקיסטני בכיר. "'בילאל טאון' הוא אזור אמיד למדי. למה שדווקא שם יעניקו חיסונים בחינם?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully