וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מחריפה הטון: "משטר אסד איבד לגיטימיות"

ניר יהב

12.7.2011 / 8:17

מזכירת המדינה קלינטון תקפה את נשיא סוריה אחרי הסתערות נאמניו על שגרירות ארה"ב. בכירים אמריקאים בעיתונות הערבית: "שלטון אסד תכנן ההתקפות ושכר בריונים. השגריר מדמשק לא יוחזר"

הניסיון של מפגינים סורים תומכי הנשיא בשאר אסד לפרוץ לשגרירויות ארצות הברית וצרפת בדמשק, גורר תגוגות חריפות. מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, אף אמרה הלילה (שלישי) כי ממשל אסד "איבד את הלגיטימיות שלו" בעקבות האירוע. אמש גם זימנה אליה מחלקת המדינה את הנציג הסורי בוושינגטון כדי להביע בפניו מחאה על המתקפה.

"הנשיא אסד אינו בלתי ניתן להחלפה, ואנחנו לא מושקעים בשום צורה בהמשך שלטונו", אמרה קלינטון. "מנקודת המבט שלנו, הוא איבד לגיטימיות. המטרה שלנו היא הגשמת שאיפתם של בני העם הסורי לדמוקרטיה".

גם בעיתונות הערבית עסקו היום בהרחבה בזעם האמריקאי על דמשק. כך למשל, בשיחה עם העיתון הלבנוני "א-נהאר" האשים בכיר אמריקאי כי "המשטר הסורי שכר בריונים שיתקיפו את בניין השגרירות ובית השגריר". לדבריו, "השיטות הללו דומות לשיטות של כנופיות והן מבטאות את מידת הייאוש שאליה נקלע המשטר הסורי". הבכיר תקף קשות את שר החוץ הסורי ואליד מועלם, שאותו הוא "מכיר היטב", ואמר כי עליו לעזוב את תפקידו באופן מיידי על רקע המחאה במדינה: "לו היה נותרה לו טיפת כבוד, הוא היה מתפטר מהתפקיד שלו".

עם זאת, לפי הפרסומים הערביים, בארה"ב מבהירים כי למרות המתקפה הקשה על השגרירות, אין בכוונתם להחזיר את השגריר בדמשק, רוברט פורד - כך אמר בכיר במשרד החוץ האמריקאי אמר לעיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון.
לדברי הבכיר, "המטרה מאחורי המתקפה על השגרירות הייתה להסיט את תשומת הלב מהרג וממעצר מפגינים בלתי-אלימים".

לאחר התקיפות אתמול דיווחה רשת "אל ערבייה" מפי עדי ראייה כי כוחות הביטחון הסורים מבצעים גל מעצרים נרחב בכפרים באזור אדליב. בתוך כך, יועצתו של הנשיא בשאר אסד, בות'יינה שעבאן, הבהירה בראיון לרשת לבנונית כי סוריה נחושה לצאת מהמשבר שאליו נקלעה המדינה.

גם לאחר שהוצאו ממתחמי שתי השגרירויות, המשיכו ההמונים להקיף את השגרירויות ולהפגין נגדן, במחאה על הביקור שערכו שגרירי ארה"ב וצרפת בעיר חמה בסוף השבוע, כדי להביע הזדהות עם תושביה המתקוממים נגד השלטונות.

עוד בנושא:

דיווח: 3 הרוגים בפריצת תומכי אסד לשגרירות ארה"ב
"דיאלוג לאומי" בסוריה: השלטון מדבר עם עצמו
הרוגים בהפגנות ביום שישי: "המשטר משקר"

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

עדכון ראשון: 11.7, 21:50

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully