וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקונגרס יאשר: לקצץ הסיוע לפלסטינים אם יפנו לאו"ם

בית הנבחרים האמריקאי דן בהצעת החלטה המזהירה את הפלסטינים מקיצוץ הסיוע אם ימשיכו ביוזמת ההכרה בעצמאותם, כמו גם בהסכם הפיוס בין פתח לחמאס. ההצבעה נדחתה למחר, אולם צפוי לה רוב

בית הנבחרים האמריקאי דן הלילה (חמישי) בהצעת החלטה המאיימת על הרשות הפלסטינית כי ארצות הברית תשקול לקצץ את הסיוע אליה, אם זו תמשיך ביישום יוזמתה להכרה עצמאית במדינה פלסטינית מול האו"ם. כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית. ההצבעה על החלטה נדחתה לפי שעה מסיבות טכניות, אולם ההערכות הן כי תתקיים מחר וכי יתמכו בה 320 חברי קונגרס. בין היתר, קוראת ההצעה גם לנשיא ברק אובמה לשקול לקצץ את הסיוע לרשות בשל הסכם הפיוס בין פתח לחמאס: "כל ממשלת אחדות פלסטינית חייבת להכיר באופן רשמי ופומבי בזכותה של ישראל להתקיים, בהסכמים שנחתמו עמה, וכן לגנות את השימוש בטרור", נוסח ההחלטה. עוד נכתב בה, כי על שני הצדדים להמשיך ולחתוך לפתרון שתי המדינות, אשר יבטיח "מדינה יהודית ודמוקרטית, וכן מדינה דמוקרטית פלסטינית, אשר יחיו זו לצד זו, בביטחון, שלום והכרה הדדית".

ספטמבר באו"ם - כותרות אחרונות:
”פתח וחמאס דחו הקמת ממשלת האחדות עד לספטמבר”
רשמית: הרשות תפנה לאו”ם לקבלת הכרה במדינה
ארדואן: ”נסייע לפלסטינים להשיג הכרה באו”ם”
אבו מאזן: ”לא רוצים שאפנה לאו”ם? תנו חלופה אחרת”

בשבוע שעבר עברה בסנאט האמריקני, הבית העליון של הקונגרס, הצעת החלטה דומה, ברוב של 88 חברים. בהצעה שעברה בסנאט, כמו גם בזו שעברה הלילה, תמכו מרבית הנציגים הרפובליקנים – כמו גם נציגים רבים מטעם המפלג ההדמוקרטית.

אובמה עצמו כבר התייחס בעבר בגנות הרעיון הפלסטיני לנטוש את מסלול המשא ומתן, אך טרם הודיע על צעדים פרקטיים בעניין. גורם אמריקאי רשמי דיווח עוד לסוכנות הידיעות כי נציגי הקוורטט צפויים להיפגש כדי לדון בעניין בוושינגטון בשבוע הבא. לפגישה צפויים להגיע שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, מקבילתו באיחוד האירופי, קתרין אשטון, מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, וכן מזכ"ל האו"ם שנבחר באחרונה לקדנציה נוספת, באן קי-מון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully