וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הביטחון תדון בקבלת פלסטין כחברה באו"ם

הדיון, שיתקיים ב-26 ביולי, יעסוק בחקר "מגוון האפשרויות הקיימות עבור הצד הפלסטיני". בתחילת החודש יתקיים כינוס של מדינות הקוורטט בנושא המו"מ הישראלי-פלסטיני

מועצת הביטחון של האו"ם תדון החודש באפשרות לצרף את הרשות הפלסטינית כחברה בארגון, כך אמר הלילה (שלישי) נשיא המועצה הגרמני, פיטר וויטיג. ב-26 ביולי צפוי להתקיים דיון פתוח בנושא המזרח התיכון, ו-וויטיג אמר כי הוא חושב "שזאת תהיה הזדמנות לחקור את מגוון האפשרויות הקיימות עבור הצד הפלסטיני".

וויטיג הזכיר גם את כינוס מדינות הקוורטט אשר צפוי להתקיים ב-11 ביולי שתוכנו, לדבריו, עשוי להשפיע על הדיון בנוגע לצירוף הרשות כחברה באו"ם. נציגות הקוורטט, ארה"ב, רוסיה, האיחוד האירופי והאו"ם, צפויות לנסות ולגבש פיתרון ליציאה מן הקיפאון במשא המתן הישראלי-פלסטיני.

ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, ד"ר סאיב עריקאת, דרש בתחילת השבוע מהקוורטט לנסח מכתב הקורא לישראל לקבל את עיקרון שתי המדינות בגבולות 67' ולעצור את הבנייה בהתנחלויות, בהן ירושלים. בראיון לסוכנות ידיעות בכווית, הביע עריקאת את תקוותו כי בפגישתו בשבוע הבא בוושינגטון, יקבל הקוורטט את דרישות הפלסטינים ואמר כי "אנחנו מבקשים מחברי הקוורטט להבין את עמדתנו".

ביום שבת קרא יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, לקוורטט לאמץ עמדה ברורה באשר לסוגיית המשא ומתן. בראיון לרדיו "קול פלסטין" הדגיש אבו מאזן, כי "אין לאפשר לארצות הברית להטיל וטו על החלטות מסוג זה".

עוד באותו נושא:
גורם ירדני: "מתנגדים לפניית הפלסטינים לאו"ם"
נערכים למטס: המתפרעים ייכלאו, השאר יגורשו מיד
ארדואן: "נסייע לפלסטינים להשיג הכרה באו"ם"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully