וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק משט: שיירת סיוע מאפריקה צפויה להגיע לעזה

ניר יהב

30.6.2011 / 21:10

המשאיות יצאו לפני כשבוע מדרום אפריקה כשמאות מריעים להן, הן צפויות לחצות את היבשת לאורכה ולהיכנס לעזה באוגוסט. המארגנים: "מקווים לאחד את כל הארצות סביב דיכוי העם הפלסטיני"

במקביל למשט הצפוי לצאת בימים הקרובים לכיוון עזה, שיירה של משאיות סיוע מאפריקה מתכוונת להיכנס אף היא לתוך הרצועה. המשאיות יצאו לפני ימים ספורים מהעיר קייפטאון כשמאות בני אדם מריעים מסביב ונושאים שלטי תמיכה בתושבי עזה כגון "כולנו תושבי עזה". השיירה חוצה בימים אלו את יבשת אפריקה והיא צפויה להיכנס לעזה דרך מעבר רפיח, ככל הנראה בחודש אוגוסט.

השייח' ואליד סעדי, מזכ"ל סוכנות הסיוע הדרום-אפריקאית העומדת מאחורי שיגור השיירה לכיוון רצועת עזה, אמר בראיון לתחנת טלוויזיה אירנית כי הוא "מקווה שהשיירה תאחד את כל הארצות ותעורר את המודעות שלהן לתוקפנות הישראלית כלפי העם הפלסטיני".

המשט לעזה - הכותרות האחרונות:
פעילים טוענים: "חיבלו בזדון באחת מספינות המשט"
מארגני המשט: "לא נעצור, נסיר את המצור על עזה"
מי גרם למערך ההסברה הישראלי לשווק סרטון הונאה?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המשאיות יצאו לפני ימים ספורים כשמאות בני אדם מריעים מסביב. טקס יציאת המשלחת בקייפטאון/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בשנה שעברה בחודש יולי נכנסה שיירת סיוע ממצרים לעזה", הוסיף סעדי, "חלומם של תושבי עזה ושל אנשי הממשל הוא לראות שיירה שבאה מדרום אפריקה וחוצה את כל יבשת אפריקה עד לעזה. מטרתנו היא להעלות את המודעות בקרב תושבי אפריקה לגבי מה שקורה בעזה, בעיקר על המצור שהוטל על תושביה לפני כשש שנים".

סעדי סיפר עוד כי השיירה תעבור כ-10,000 קילומטרים מדרום אפריקה עד סודן. "מפורט סודן ניקח מעבורת לנמל אל-עריש משום שהמצרים לא מאפשרים לנו להוביל את השיירה בכבישים שלהם", אמר.

לפני כחודש פרסם מרכז המידע למודיעין ולטרור מידע לפיו מי שעומד מאחורי הפעילות הם שני ארגונים איסלמים הפועלים בדרום אפריקה: קרן אל-קודס וארגון בשם Muslim Judicial Council – MJC. האחרון הוא ארגון שמשתייך ל"קואליציית הצדקה" שהוצאה מחוץ לחוק בארה"ב ובישראל. לטענת המרכז הישראלי, ראשי אותם ארגונים תיאמו עם חמאס ועם הארגון הטורקי IHH את שיגור השיירה.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully