וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: "צר לי ששינוי ה'יזכור' תפח לממדים כאלה"

יהושע בריינר

29.6.2011 / 0:02

הרמטכ”ל בני גנץ הבהיר כי כאבן של המשפחות השכולות נוגע לו באופן אישי. הוא התייחס גם למשט לעזה שצפוי לצאת בימים הקרובים ואמר: ”צה”ל ערוך בכל הכוח למשט השנאה”

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, התייחס אמש (שלישי) לראשונה לשינוי נוסח תפילת ה"יזכור" בצה"ל. "הפרשה כולה, על כאבן של המשפחות השכולות, נוגעת לי באופן אישי ואני מצטער על שתפחה לממדים שכאלה", אמר גנץ במהלך טקס הענקת מגן הוקרה למעסיקים מצטיינים במערך המילואים בקיסריה. "על כן, הנחיתי על הקמת צוות צה"לי שיבחן את הנוסח הקיים. הצוות יקיים התייעצויות נרחבות עם כלל הגורמים הרלוונטיים בחברה הישראלית ויביא את המלצתו לפני".

באמצע החודש התחוללה סערה סביב הנושא לאחר שגנץ שינה את נוסח תפילת האזכרה הצבאית מ"יזכור עם ישראל את בניו ובנותיו" ל-"יזכור אלוהים את בניו ובנותיו". משפחות שכולות רבות טענו כי הנוסח בעל הזיקה הדתית פוגע בהן, ומבזה את זכר הנופלים. גורמים בצה"ל טענו מנגד כי הרמטכ"ל עצמו מעולם לא נדרש לנושא עד כה וכי בניגוד לפרסומים, לא שינה או החליט דבר השונה מהנוסח הקבוע בפקודות מטכ"ל הנוגעות ליום הזיכרון.

עוד על שינוי נוסח היזכור:
גנץ נכנע ללחץ: יבחן את ניסוח תפילת ”יזכור”
אם שכולה: ”שינוי היזכור - השתלטות הדת על האבל”
זעם בשמאל על החלטת גנץ לומר בטקסים ”יזכור אלוהים”

"ערוכים בכל הכוח למשט השנאה"

גנץ גם התייחס למשט הסיוע שאמור לצאת בימים הקרובים בדרכו לחופי עזה. "צה"ל עוקב אחר ההתפתחויות במזרח התיכון לצד התהפוכות באזורנו, בוחן אותן ונערך בהתאם, על מנת להגן על ריבונותה של מדינת ישראל בכל כוחו ועוצמתו", אמר, "משט השנאה המתוכנן הוא אך דוגמה נוספת במסע הדה-לגיטימציה למדינת ישראל במטרה לייצר פרובוקציות. צה"ל נכון וערוך גם לאתגרים אלו".

בתוך כך, הכחישו היום מארגני המשט את טענותיהם של גורמים מדיניים בירושלים לפיהן בכוונת המארגנים לפתוח במתקפה נגד חיילי צה"ל, אם ינסו לעצור את האניות בדרכן לעזה. לדברי אחד המשתתפים, דרור פיילר, כל המשתתפים חתמו על הסכם בו התחייבו לא ליצור מגע עם החיילים ולא להשליך עליהם חפצים.

שר החוץ, אביגדור ליברמן, אמר אתמול כי "המשתתפים שצפויים להגיע במשט הבא לעזה הם פעילי טרור, המבקשים ליצור פרובוקציות ומחפשים דם". לדבריו, מי שנשאר זה הגרעין הקשה של פעילי טרור. העובדה היא שאפילו פעילי ה-IHH החליטו לא להשתתף". שר החוץ אמר את הדברים בראיון לקול ישראל.

עוד על המשט לעזה:
מארגני המשט: ”לא נתקוף את חיילי צה”ל”
גורמים מדיניים: משתתפי המשט ינסו להרוג חיילים
רה”מ: כתבים זרים שישתתפו במשט לעזה לא יגורשו

(עדכון ראשון: 28.06.2011, 22:52)

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully