וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארגני המשט: "לא נתקוף את חיילי צה"ל"

האנשים האחראים למשט הצפוי לרצועה מכחישים בתוקף את טענות גורמים מדיניים בירושלים ובצה"ל, לפיהם בכוונתם לפתוח במתקפה נגד חיילי צה"ל. השר ליברמן: "המשתתפים - פעילי טרור"

מארגני המשט לעזה מכחישים בתוקף כי בכוונתם לפתוח במתקפה נגד חיילי צה"ל, אם ינסו לעצור את האניות בדרכן לעזה, ואומרים כי אין לטענות האלה שחר. לדברי אחד המשתתפים, דרור פיילר, כל המשתתפים חתמו על הסכם בו התחייבו לא ליצור מגע עם החיילים ולא להשליך עליהם חפצים.

שר החוץ, אביגדור ליברמן, אמר הבוקר כי "המשתתפים שצפויים להגיע במשט הבא לעזה הם פעילי טרור, המבקשים ליצור פרובוקציות ומחפשים דם". לדבריו, מי שנשאר זה הגרעין הקשה של פעילי טרור. העובדה היא שאפילו פעילי ה-IHH החליטו לא להשתתף". שר החוץ אמר את הדברים בראיון לקול ישראל.

ליברמן הוסיף כי "בכל מקרה, נדע להתמודד עם המשט כמו שצריך. בעקבות הפעילות הדיפלומטית שלנו, כמות האניות, גודלן, ומספר המשתתפים פחתו בצורה משמעותית. רוב הגורמים שהתכוונו להשתתף במשט השתכנעו מההסברים שלנו על המצב ההומניטרי בעזה וכולם מבינים שמי שרוצה לסייע - יש דרך חוקית לעשות זאת".

עוד על המשט לעזה:

גורמים מדיניים: משתתפי המשט ינסו להרוג חיילים
מארגני המשט: "לא נעצור, נסיר את המצור על עזה"
הקבינט אישר את תכנית חיל הים להשתלטות על המשט

לאחר העימות - ספינת מרמרה עוגנת באשדוד. שי מכלוף
"המשתתפים שצפויים להגיע במשט הבא לעזה הם פעילי טרור, המבקשים ליצור פרובוקציות ומחפשים דם"/שי מכלוף

אמש הביעו גורמים מדיניים בירושלים חשש שמשתתפי המשט ינסו לפגוע בחיילי צה"ל שינסו להשתלט עליהם. על פי מידע מודיעיני שהגיע לגורמים המדיניים, קיים חשש שמארגני המשט מעלים על גבי הספינות גם חומרים כימיים במטרה לעשות בהם שימוש נגד חיילי צה"ל.

"גורמים רדיקליים בקרב משתתפי המשט מתדרכים ומצהירים כי בכוונתם לשפוך דם חיילי צה"ל", אמרו אתמול הגורמים. "למרות ההצהרות המקדימות נראה כי פעילי IHH ופעילים ערבים ואיסלמים יחברו לספינות שייצאו לכיוון רצועת עזה".

הגורמים המדיניים מנו מספר פעילים, שלטענתם ייתכן וייקחו חלק במשט, להם קשרים עם חמאס ואגודות העוסקות במימון טרור. הפעילים שמנו הגורמים הם אמין אבו-ראשד, מראשי ההתארגנות ההולנדית שהיה ראש קרן הצדקה של חמאס בהולנד שנסגרה עקב חקירת הרשויות בשל מעורבותה במימון טרור. הפעיל השני הוא מוחמד אחמד חנון שלדברי הגורמים מוכר כפעיל חמאס וכי הקרן שבראשותו מעורבת בהעברת כספים לגורמי טרור.

העברה וחיבור של הספינות הטורקיות בחיפה ובאשדוד לגוררות הטורקיות.. משרד הביטחון
"גורמים רדיקליים בקרב משתתפי המשט מתדרכים ומצהירים כי בכוונתם לשפוך דם חיילי צה"ל"/משרד הביטחון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully