וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו יורק: אחרי החוק, אלפי גאים מתכננים חתונה

מצעד הגאווה השנתי בניו יורק יהפוך היום למסיבת ניצחון גדולה, עם אישור החוק המתיר נישואים חד-מיניים במדינה. לפי ההערכות, יותר מ-60,000 זוגות ינצלו את החוק בשלוש השנים הקרובות

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

מאות מחברי הקהילה הגאה בני יורק עצרו את נשימתם באחד הפאבים בעיר בליל שבת האחרון. במשך דקות ארוכות נמשכה ההצבעה בסנאט במדינה, על ההחלטה האם לשנות את החוק הקיים ולהתיר לזוגות חד מיניים להינשא. לבסוף עברה ההצעה, ברוב של 33 מצביעים מול 29, והאות לחגיגות ניתן. באישור ההחלטה הפכה ניו יורק למדינה השישית בארצות הברית (והשלישית בגודלה בארצות הברית) המאשרת נישואים בין בני זוג מאותו המין.

ההישג הגדול צפוי לספק דחיפה רצינית למצעד הגאווה השנתי של ניו יורק, שיתקיים היום (ראשון). לפי ההערכות, ישתתפו בו השנה כ-2-2.5 מיליון בני אדם, לעומת כ-1.5 מיליון בשנה רגילה.

האם צריך לאשר נישואים חד מיניים גם בישראל? הצביעו בפיייסבוק

חוגגים את אישור חוק המתיר נישואים חד מיניים בניו יורק, ארצות הברית. רויטרס
חוגגים את החוק במועדון בניו יורק/רויטרס

"אני נרגש למדי", אמר לרויטרס מרק קרבסיאן, תושב ניו יורק. "אני תושב ניו יורק כל חיי, וניו יורק שוב מובילה, כפי שעליה להיות. זה המקום אליו אנשים תמיד חשו שהם יכולים להגיע ולהרגיש בו בטוחים, במיוחד חברי הקהילה הגאה, ועכשיו הפכנו זאת למציאות". חברי הקהילה סיפרו כי הם נרגשים במיוחד, משום שדווקא הסנאט, הנשלט בידי המפלגה הרפובליקנית השמרנית, הוא שאישר את החוק.

על פי התיקון לחוק, זוגות חד-מיניים בניו יורק יוכלו להירשם כנשואים כבר בעוד חודש - ועשרות מהם כבר החלו בהכנות. על פי דו"ח שהוצג בסנאט של ניו יורק, מוערך כי בשלוש השנים הראשונות להחלתו של החוק "ינצלו" אותו כ-21,000 זוגות חד-מיניים מהמדינה, ולצדם עוד כ-45,000 זוגות נוספים שיגיעו למדינה במיוחד כדי להתחתן. אלו, על פי הדו"ח, יוסיפו לקופת במדינה כ-284 מיליון דולרים.

"אנחנו כבר 5 שנים עם טבעות אירוסים"

חלק מהתושבים הגאים סיפרו כי הם מתכננים לקיים את טקס הנישואין ממש בהקדם האפשרי, ומיד עם אישור החוק שינו את הסטטוס המשפחתי בפייסבוק מ"במערכת יחסים" ל"מאורס". "אנחנו רוצים להתחתן בחודש הבא", אמר תום פיטרס, תושב העיר שביקש את ידו של בן זוגו. "אנחנו חושבים שנתחתן איפשהו בניו יורק. אנחנו לא יודעים את המיקום המדויק, אבל זה יהיה איפשהו במנהטן".

העברת החוק היא הישג גדול עבור מושל מדינת ניו יורק, אנדרו קומו, שהוביל אותו מתחילתו. לאחר אישור החוק רמז קומו כי הוא מקווה שגם שאר המדינות בארצות הברית ילכו בעקבות מדינתו. "ניו יורק שיגרה מסר רב עוצמה", אמר, "לא רק עבור תושבי ניו יורק, אלא עבור אנשים ברחבי המדינה".

ניו יורק היא גם ביתם של כמה וכמה סלבריטאים בני הקהילה הגאה, ורבים מהם מיהרו להגיב גם כן על החוק - בטוויטר כמובן. "אני בעננים", צייצה מנחת הטוק-שואו אלן דג'נרס, הנשואה כבר לבת זוגה, השחקנית פורשה דה-רוסי. "שוויון בנישואים! מדי יום אנחנו מתקרבים עוד קצת למטרה". השחקן ניל פטריק האריס, אב לתאומים יחד עם בן זוגו, דיוויד בורטקה, צייץ: "איזה לילה היסטורי!". בהמשך הוסיף התייחסות אישית - "אנחנו הצענו נישואים זה לזה כבר לפני חמש שנים, ומאז מסתובבים עם טבעות אירוסים, ממתינים לתאריך פנוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully