וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהומות בסוריה: "צלפים יורים מהגגות, 15 נהרגו"

ניר יהב

24.6.2011 / 17:31

ניסיונות הפיוס וההבטחות לשחרר אסירים לא מנעו מנשיא סוריה בשאר אסד להמשיך ולטבוח במפגינים נגדו. "כוחות הביטחון רודפים אחר מפגינים ויורים באופן אקראי", סיפר עד ראייה

העימותים האלימים בסוריה לא פוסקים: 15 בני אדם נורו למוות על ידי כוחות הביטחון הסוריים במהלך ההפגנות שנערכו בערים השונות במדינה, כך דיווחה היום (שישי)רשת "אל-ערביה". עוד דווח, כי מספר קצינים וחיילים ערקו מצבא סוריה בעת חילופי אש עם מפגינים בשכונת אל-כסווה שבדמשק. הטלוויזיה הסורית הרשמית הכחישה את הדיווחים.

מפגינים מחוץ לשגרירות סוריה באנקרה עם תמונתו של נשיא סוריה, בשאר אסד. טורקיה, יוני 2011. AP
"כוחות הביטחון השתמשו קודם בגז מדמיע ואז הם התחילו לירות מהגגות"/AP

עדי ראייה סיפרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי לפחות שלושה מפגינים נורו למוות מאש צלפים במחוז ברזה שבדמשק. "כוחות הביטחון השתמשו קודם בגז מדמיע ואז הם התחילו לירות מהגגות כאשר הצעקות נגד בשאר אסד נמשכו. שלושה נערים נהרגו וראיתי שתי גופות שנורו בראש ובחזה", סיפר עד הראייה חוסם לסוכנות הידיעות. לדבריו, "ברזה הייתה מכותרת על ידי הצבא והמשטרה במשך ימים, אך ההפגנות הצליחו לפרוץ מתוך שני מסגדים. כוחות הביטחון רודפים כעת אחר מפגינים בעלוויאה ויורים באופן אקראי".

מנגד, דיווחה רשת הטלוויזיה הממלכתית בסוריה, כי חמושים ירו לעבר כוחות הביטחון, הרגו שלושה אזרחים ופצעו קצין ומספר חיילים במחוז ברזה.

העיתון הכוויתי "א-ראי" דיווח הבוקר כי שגריר ארה"ב בדמשק מנסה לפשר בין נשיא סוריה בשאר אסד לבין האופוזיציה במדינה. העיתון דיווח כי השגריר, רוברט פורד, מתווך בין אנשי השלטון לבין נציגי האופוזיציה והוא אף הצליח לשכנע את ממשל אובמה כי "אפשר להגיע להסכם בין הצדדים" שכן לטענתו "הסכם עדיף על הליכה אל אנרכיה ואל הלא-נודע בסוריה".

העיתון דיווח במקביל כי בו בזמן מעודדים האמריקאים את משרד החוץ הקנדי לתווך בין אסד לבין האופוזיציה בסוריה. על פי הדיווח, משרד החוץ הקנדי אף ניסח מסמך, המכונה "מפת דרכים לשלטונות הסורים למעבר למדינה דמוקרטית אזרחית בצורה בטוחה וללא אלימות", הן באנגלית והן בערבית, שמטרתו למצוא פתרון למשבר במדינה.

עוד על המהומות בסוריה:
סוריה: למרות ניסיונות הפיוס, הרג המפגינים נמשך
דיווח: "ארה"ב מנסה לפשר בין אסד לאופוזיציה"
סוריה לטורקיה: "שקלו מחדש תגובתכם לנאום אסד"

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully