וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ישראל הציעה למצרים עסקה לשחרור גרפל

ניר יהב

19.6.2011 / 16:56

העיתון המצרי "אל-אחבאר" דיווח כי קהיר שוקלת החלטתה באשר להצעה ישראלית לשחרר שלושה אזרחים מצרים העצורים בישראל בתמורה לשחרורו של התייר הישראלי

ישראל הציעה למצרים לשחרר את אילן גרפל, הישראלי שנעצר במצרים בחשד לריגול לטובת ישראל, בתמורה לשחרורם של שלושה אזרחים מצרים העצורים בישראל באשמות שונות, כך דיווח היום (ראשון) העיתון המצרי "אל-אחבאר". לפי הדיווח, מצרים עדיין שוקלת את ההצעה וטרם החזירה תשובתה בעניין.

בשבוע שעבר פרסמה לראשונה התקשורת במצרים תמונות של גרפל, בן 28, שנעצר על ידי גורמי המודיעין במצרים בחשד שריגל לטובת ישראל. בירושלים הכחישו בתוקף את הדיווחים. שר החוץ, אביגדור ליברמן, אמר על גרפל כי "מדובר בסטודנט קצת מוזר וקצת חסר אחריות, אך אין לו שום קשר בשום דרך למודיעין הישראלי או האמריקאי". בראיון לגלי צה"ל אמר ליברמן כי "מדובר בהתנהלות מוזרה של המצרים, שקיבלו את ההבהרות מצדנו, ולכן אני מקווה שהסיפור יסתיים במהרה. גרפל הוא איש תמים, כנראה לא לגמרי אחראי, ולא מעבר לזה". נציגי השגרירות הישראלית נפגשו עם גרפל בתא מעצרו, והתרשמו כי מצבו טוב.

בהמשך דווח במצרים כי גרפל "שלח דו"חות למוסד מתוך בתי קפה ולא מתוך בית המלון שלו במטרה להטעות ולשמור על חשאיות". עוד נטען כי חקירתו הוכיחה שהוא "ניסה לגייס מצרים במטרה לעורר עימותים בין הצבא לבין העם". לטענת העיתון, כשביקש אשרת כניסה למצרים, כתב בבקשה שהוגשה לשגרירות המצרית בתל אביב שהוא מוסלמי.

עוד על פרשת גרפל:
משפחות האסירים הפלסטינים: לא לשחרר את גרפל
דיווח: "אילן גרפל יעמוד לדין בשבוע הבא"
גרפל ב-2006: ”רוצה לחזור ללבנון כתייר”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully