וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצוץ במו"מ עם הרופאים: "פועלים מאחורי גבנו"

אריאל נוי

16.6.2011 / 15:06

גורמים בהסתדרות טענו כי משרדי האוצר והבריאות הגיעו להסכמות מאחורי גבם בנוגע להפחתת משמרות למתמחים, נושא שאמור היה לעלות לדיון היום. "אנחנו בונים מתווה והופכים לנו את הקערה"

המשא ומתן עם הרופאים שוב הסתיים היום (חמישי) בפיצוץ. לפני שעה קלה עזבו הרופאים את שולחן המשא ומתן בטענה כי משרד הבריאות והאוצר פעלו מאחורי גבם. לדברי גורמים בהסתדרות הרפואית שמעורבים במשא ומתן, במשך מספר ימים דנו הנציגים בנושא הפחתת מספר התורנויות למתמחים והתפלאו היום לגלות כי נציגי האוצר והבריאות כבר הגיעו ביניהם להסכמה בנושא. "הגענו היום לישיבה ולתדהמתנו מסתבר שיש סיכום כבר בין האוצר ומשרד הבריאות שנערך מאחורי הקלעים", ציינו גורמים המעורבים במשא ומתן.

לדברי נציגי ההסתדרות הרפואית, על פי הסיכום שנעשה לטענתם מאחורי גבם, 160 תקנים שאושרו בחצי השנה האחרונה והיו אמורים להגיע לפריפריה ולהקל על המתמחים שם, יועברו לפריסה ארצית: "במקום להעביר לפריפריה הולכים להעביר את זה לפריסה ארצית וזו שערוריה. אנחנו בונים את המתווה ופתאום הופכים לנו את הקערה", ציינו גורמים בהסתדרות.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי "הממשלה קיבלה החלטה על הוספת תקני רופאים אשר נועדו, בין היתר, להקל את עומס העבודה של המתמחים ולשפר את רמת הרפואה בפריפריה. בימים אלו דנים נציגי המעסיקים והסתדרות הרופאים בחלופות המרכזיות להקלה על המתמחים, ביניהן צמצום מספר התורנויות המבוצעות על ידי המתמחים, קיצור משך התורנות ותורנויות מומחים. אנו בטוחים כי ניתן יהיה להשלים את ההבנות בנושא ולהגיע להסכמה בין הצדדים בימים הקרובים".

בינתיים נמשכים עיצומי הרופאים. אתמול הושבתו מרפאות החוץ והמכונים בבתי החולים במרכז הארץ. השביתה התקיימה בין היתר, בבית החולים אסף הרופא בצריפין ובבית החולים מאיר בכפר סבא.

לרופאים השובתים הצטרפו אתמול גם האחיות שהודיעו אתמול על מספר צעדי מחאה משלהן. הסתדרות האחיות הודיעה שלשום על הפחתת מיטות האשפוז במחלקות. "לא מדובר בעיצומים או בשביתה, אלא בצעדים שנועדו לאפשר תנאים מינימליים לשמירה על חיי החולים המונשמים", הבהירה יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן.

סגן יו"ר הסתדרות הרפואית, ד"ר נמרוד רחמימוב, מסר לוואלה! חדשות כי "אנחנו מאוכזבים מאד. חשבנו שבמשרד הבריאות באמת ובתמים רוצים להקל על המתמחים. תכתיב מספר התקנים על ידי משרד הבריאות והאוצר, מהווה הפרה של החלטת בית הדין לפיה ידונו איתנו בנושא התקינה ובמהלך השבוע הוסכם שהמספר ייקבע במשותף לאחר בחינה של הצורך בתקנים בכל בית חולים ובית חולים, היום הוצג לנו מספר סופי, ככה לא מנהלים מו"מ".

לדברי רחמימוב, 160 התקנים שהקצתה המדינה היו אמורים להינתן על פי מפתח של שני תקנים לפריפריה ותקן אחד למרכז, "כעת מרבית התקנים יינתנו בפריסה ארצית ולא יגיעו לפריפריה. כל זאת לטובת מימוש רעיון משרד הבריאות להפחתת שעות התורנות וללא מתן מענה לכמות הבלתי נסבלת של מספר תורנויות בחודש."

עוד על שביתת הרופאים:
אין התקדמות במו"מ: הרופאים יחדשו היום העיצומים
בית הדין לאוצר: "שביתת הרופאים לגיטימית"
77% מהציבור תומך במאבק הרופאים

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully