וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט על טלנסקי: "פנטזיונר, רק גייס כספים"

גלעד גרוסמן

16.6.2011 / 14:20

ראש הממשלה לשעבר סיים את עדותו בפרשת ראשונטורס ועבר להעיד בפרשת מעטפות הכסף. "טלנסקי הוצג לי יותר כגייס מאשר כתורם. לא קיבלתי מעולם הלוואה ממנו"

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט סיים היום (חמישי) את מתן עדותו בנוגע לפרשת "ראשונטורס" והחל את עדותו בפרשת מעטפות הכסף שבה היה מעורב איש העסקים מוריס טלנסקי. את החקירה הראשית בבית המשפט המחוזי בירושלים, הוביל פרקליטו של אולמרט, עו"ד נבות תל-צור. על מערכת היחסים עם טלנסקי סיפר אולמרט כי "הכרתי את טלנסקי ב-93' ולא ב-97' היחסים החלו עם התמודדותי לראשות העיר ב-93'. הציגו לי את טלנסקי שהיה אז סגן נשיא הידידים האמריקאים של שערי צדק. הוא כנראה היה יעיל ומצליח בתפקיד. טלנסקי הוצג לי יותר כגייס מאשר כתורם. רוב הכספים שהעביר היו כספים שגייס".

אולמרט הכחיש במהלך עדותו את טענותיו של טלנסקי, לפיהם העביר לראש הממשלה לשעבר כספים במזומן. לדבריו, "הוא תרם לי בבחירות ב-93' ו-98' בצ'ק וקיבל קבלה. גם במה שהוא תרם באופן אישי בהזדמנויות נוספות, בין מערכות בחירות, לא היו כספים במזומן. הוא אומר דברים שהם פנטזיות ועורבא פרח. אני לא יכול להגיד שהבחנתי שבמערכת היחסים איתי נחשפו הדברים שנחשפו במהלך הדיון המשפטי".

לשאלת עו"ד תל-צור האם הייתה מערכת כספית אחרת עם טלנסקי שאינה תרומות פוליטיות, השיב אולמרט כי "היו שניים-שלושה מקרים שבמשך השנים, מעמדי באמריקה היה בולט בעיקר מכוח היותי ראש העיר ירושלים. טלנסקי דאג, כחלק מאופיו, לעשות לעצמו של מישהו ש'אם צריך את אולמרט'. אני לא יודע אם טלנסקי עשה זאת כי הייתה צפויה לו מכך טובת הנאה, במובן זה שזה הופך אותו ליותר חשוב. כשבאתי כמה פעמים לבקשתו של טלנסקי, הוא החזיר לי הוצאות שהיו כרוכות בעניין מעבר למה ששולם – כרטיס טיסה, מלון וכו'. מדובר על פעמיים-שלוש".

אולמרט הוסיף כי "הוא אכן נתן לי 40 אלף דולר כסיוע למימון הוצאות ההגנה במשפט החשבוניות הפיקטיביות בסוף 96'. זו הייתה תרומה ראויה ונאה שמאוד הערכתי. כמו שקורה בין בני אדם, נוצר גם איזשהו קשר אישי. הייתי אסיר תודה לו, יש בו גם חן, קומוניקטיבי, הוא איש של אנשים, יודע לפנות, לדבר, ללטף, להביע הערכה, הייתה איזו כימיה מסוימת".

עו"ד תל צור שאל: "איך אתה מסביר את העובדה שאני שואל אותך שתיים-שלוש שאלות על מר טלנסקי ואתה כבר אומר שהוא לא אומר אמת", ועל כך השיב אולמרט: "עובדה היא עובדה. העובדה היא שהוא אמר דבר ואני מכחיש. התנהגותו עומדת בסתירה לאמירה שלו. בינינו נוצרה במשך תקופה לא מוגדרת מערכת יחסים שנולדה עקב הסיוע שהוא היה נכון לתת לי. הרבה חן ובהרבה התחבבות וגם מתוך אסירות תודה שלי אליו על ההתנהלות שלו שסייעה לי. לא קיבלתי מעולם הלוואה מטלנסקי".

עוד בנושא:

"מעטפות הכסף": טלנסקי מסר גרסאות סותרות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully