וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איימן א-זוואהירי מונה רשמית למנהיג אל-קאעדה

ניר יהב

16.6.2011 / 9:38

חודש וחצי אחרי חיסול אוסמה בן לאדן, מאשר ארגון הטרור את מה שהעריכו הפרשנים: סגנו, רופא מצרי שנחשב ל"מוח האסטרטגי", יחליף אותו. הארגון הבהיר: "נמשיך בג'יהאד נגד הכופרים והמשטרים שהתנערו מהאיסלם"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכת וידאו: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

ארגון אל-קאעדה מינה באופן רשמי את איימן א-זוואהירי למנהיג הארגון במקום אוסמה בן לאדן, שחוסל על ידי ארצות הברית לפני חודש וחצי בפקיסטן. כך אישר היום (חמישי) הארגון בהודעה שפורסמה באתרי אינטרנט המזוהים עם הג'יהאד העולמי. עד למותו של בן לאדן, כיהן א-זוואהירי כסגנו. עם מותו, הייתה ההערכה הרווחת כי א-זוואהירי יחליף אותו, אולם ההחלטה הרשמית על כך התעכבה במשך כחודש וחצי, שבמהלכו אף מונה לארגון מפקד זמני - ראש "אגף המבצעים" שלו, סייף אל-עאדל.

בהודעה שפורסמה הבוקר נכתב כי "בתום התייעצויות" החליטה ההנהגה הכללית של אל-קאעדה להכריז על מינויו של א-זוואהירי לתפקיד. "נמשיך בג'יהאד נגד המערב וישראל", נמסר עוד. "הג'יהאד בעת הזו הפך להיות חובה נגד הכופרים והפולשים שכבשו את בתיהם של המוסלמים, וכן נגד המשטרים שהתנערו מהלכות האיסלם".

אוסמה בן לאדן יחד עם סגנו, איימן א-זוואהירי, 2004. AP Photo/Mazhar Ali Khan, File, AP
א-זוואהירי/AP, AP Photo/Mazhar Ali Khan, File

א-זוואהירי, אזרח מצרי יליד 1951 ורופא במקצועו, בן למשפה ידועה במצרים, עמד בעבר בראש ארגון הג'יהאד האיסלמי המצרי שביצע פיגועי טרור רבים במדינה בשנות ה-90 ולבסוף התמזג עם אל-קאעדה. בעוד שבן לאדן נחשב לסמכות הרוחנית והמנהיגותית מאחורי "אל-קאעדה", א-זוואהירי נחשב ל"מוח האסטרטגי" שלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"מינוי מצרי לראשות אל-קאעדה עשוי לעורר התנגדות"

ארה"ב הכניסה את א-זוואהירי, הנחשב לאחד הטרוריסטים המתוחכמים בעולם, לרשימת המבוקשים המרכזיים שלה לאחר הפיגוע בשגרירות שלה בניירובי ב-1998. זוואהירי גם נחשב למי שעמד מאחורי פיגועי ה-11 בספטמבר, בכך שהוציא פסק הלכה המתיר לשפוך את דמם של האמריקאים "שיצרו ברית צלבנית-יהודית למאבק באיסלם".

לפני חודש, לאחר מינויו של אל-עאדל כמנהיג זמני, העריך נועמאן בן-עותמן, פעיל עבר ב"אל-קאעדה" המעורה בנעשה בארגון, כי א-זוואהירי הוא עדיין המועמד המוביל לרשת באופן קבוע את תפקידו של בן לאדן, אולם מינויו עשוי להיתקל בהתנגדות מצד פעילים מערב הסעודית ומתימן, משום שמוצאו אינו מחצי האי ערב. המינוי הזמני של אל-עאדל המצרי, לדעתו, נועד בין היתר "לבדוק את השטח" ולרכך תגובות אפשריות למינויו של א-זוואהירי, באמצעות יצירת תקדים.

לפני כשבוע העלה א-זוואהירי סרטון בן 28 דקות לאתר יוטיוב, שבו הספיד את מנהיגו המנוח ונשבע לנקום את מותו. "בעזרת אללה, אמריקה אינה ניצבת בפני אדם או קבוצה בודדת, אלא בפני אומה שלמה של מורדים שהתעוררה מתרדמת, ב'רנסנס' של ג'יהאד", הבטיח. לדבריו, "אומה זו של מורדים מביטה על ארה"ב בכל זמן ובכל עת". הוא גינה גם את הממשל הפקיסטני על שיתוף הפעולה על ארה"ב, ומתח ביקורת על קבורתו של בן לאדן.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

פיגוע של אל-קאעדה בשגרירות ארה"ב, ניירובי, קניה, 7 באוגוסט 1997. רויטרס
הפיגוע בשגרירות ארה"ב בניירובי ב-1997, המיוחס לא-זוואהירי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully