וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינשטיין: "משפטים בישראל מתנהלים בקצב לא ראוי"

גלעד גרוסמן

15.6.2011 / 19:03

1,714 בני אדם הצטרפו הערב ללשכת עורכי הדין. היועמ"ש ניצל את המעמד כדי להתריע על קצב בלתי ראוי של משפטים: "אין מידה של סבירות שאירוע פלילי ב-2011 יסתיים בפסק דין ב-2020"

משפטים בישראל מתנהלים בקצב לא ראוי – כך אמר היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בטקס הסמכת עורכי דין, שנערך הערב (רביעי) בבניני האומה בירושלים. "אין מידה של סבירות שאירוע פלילי שקרה ב-2011 ייחקר ב-2013, כתב האישום יוגש בעטיו ב-2016, ופסק-דין סופי יינתן ב-2020. אין, ואסור שיהא, כדבר הזה. איזה ערך יש למשפט כזה?", אמר וינשטיין בנאומו. הוא שב והדגיש את תמיכתו בשמיעה רציפה של משפטים, ואמר כי שום רפורמה אחרת בבתי המשפט לא תשתווה לכך.

עוד באותו נושא:

דו"ח: תיקי משפט מתנהלים 7 שנים ללא דיון הוכחות
המבקר: תיקים חמורים נסגרים בשל סחבת בפרקליטות

לכ-46 אלף עורכי דין רשומים בישראל נוספו הערב 1,714 עמיתים למקצוע, שהצטרפו ללשכת עורכי הדין. בנאומו בפניהם אמר וינשטיין, כי המשפט בא בממשק בין אדם לסביבתו. "זה בוודאי נכון בישראל, מדינה שבה תרבות המשפט מפותחת במיוחד ונעשה בה שימוש מוגבר – ולטעמי, לעתים מופרז – בכלים המשפטיים", אמר.

"רפורמה בהסמכה היא הכרחית"

וינשטיין הבהיר כי הוא תומך ביוזמתו של שר המשפטים, יעקב נאמן, ושל לשכת עורכי הדין, להאריך את תקופת ההתמחות של עורכי דין לשנתיים. "אני מאמין שהרפורמה בהסמכה, ובפרט הארכת תקופה ההתמחות, היא הכרחית", הבהיר. לדבריו, התמחות של שנה, כפי שנהוג היום, אינה מספקת. "עורכי דין צריכים יכולת אנליטית כדי להתמודד עם ההיבטים התיאורטיים של המשפט", אמר. "אך לא פחות מכך, הם זקוקים לכישורים בין-אישיים ומעשיים – בניהול משא ומתן, בהתמודדות עם לקוחות או עם בני פלוגתא".

וינשטיין גם תומך במתן תעודות מומחה לעורכי דין. "תעודה זו תעיד על איכותו המקצועית של עורך-דין ובקיאותו בתחום מסוים. יוזמה זו תעודד את עורכי-הדין לשפר את עצמם ולשאוף לאיכות", קבע.

גם יו"ר לשכת עורכי הדין, יורי גיא רון, ציין את הצורך ברפורמה בתחום המשפטים. מלבד הארכת ההתמחות וקבעית מומחיות לעורכי דין, גיא רון קרא פעם נוספת לשינוי בחינות ההסמה, אותן הגדיר כשערוריה, והוסיף שיש צורך בקביעת מכסת סטודנטים שנתית ללימודי משפטים ו הנהגת תואר שני כתנאי מחייב לתחילת התמחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully