וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארגני המשט: שוקלים לדחותו בגלל המצב בסוריה

דובר IHH אמר לעיתון הטורקי ”הורייט” כי עד סוף השבוע יוחלט לגבי המשט לעזה, שאמור לצאת בסוף החודש. הוא הסביר כי המצב המחמיר בסוריה וזרם הפליטים ממנה עשוי לשנות בזמן הקרוב את סדר היום של ארגונו ההומניטרי

ה"מרמרה" תצטרך להמתין? ארגון ה-IHH, העומד מאחורי ארגון "המשט ההומניטרי" שאמור לצאת לרצועת עזה בסוף החודש, שוקל לדחות עד להודעה חדשה את המשט, בגלל המצב המחמיר בסוריה, שעשוי לאלץ את הארגון לשנות את מוקד תשומת הלב שלו בתקופה הקרובה. כך אמר אתמול (שלישי) חבר הנהלת הארגון, חוסיין אורוק, לעיתון הטורקי "הורייט". עורכי העיתון נתנו לידיעה את הכותרת "ארגון הסיוע מאותת על פניית פרסה לגבי המשט לעזה".

"אנחנו שוקלים את תוכניותינו", אמר אורוק, המשמש כדובר של המשט, ש-22 הספינות המשתתפות בו אמורות לצאת לדרך בשבוע האחרון של יוני, ולהתכנס באזור קפריסין ב-27 בחודש. "איננו יכולים לעצום את עינינו לנוכח ההתפתחויות על מפתן דלתנו". לדבריו, החלטה סופית בנושא תתקבל "עד סוף השבוע הזה".

עוד על המשט המתוכנן לעזה:
המשט מוכן לצאת לדרך: "ישראל לא תעז לתקוף שוב"
"ארה"ב שוקלת להציע לטורקיה עסקה למניעת המשט"
טורקיה מאיימת: ”תגובה הולמת” אם ישראל תתקוף המשט
"ועדת המעקב של ערביי ישראל חילקה כרטיסים למשט"

"אנחנו נקיים דיון מסודר בתנאים המשתנים", הוסיף אורוק. "לכל מדינה יש את האיזון שלה. מנקודת הראות שלנו, ההתפתחויות בסוריה השכנה הן קריטיות. בקהילה הבינלאומית מדברים על התערבות בסוריה, וזו התפתחות שעשויה להשפיע רבות על טורקיה, כמו גם על פלסטין ועל תהליך השלום", הוסיף.

אורוק לא ציין אילו התפתחויות בדיוק אמורות להעסיק את ארגונו, אך ניתן להעריך שהכוונה לטיפול ההומניטרי בהמוני הפליטים הסורים הממשיכים לזרום לשטחה של טורקיה, שעשויים עוד להתרבות משמעותית במידה ויוחלט על פעולה בינלאומית במדינה. אתמול הודיעו הרשויות בטורקיה כי לשטחה הגיעו כבר כ-8,500 פליטים סורים, זאת בנוסף לכ-5,000 שנמלטו לשטח לבנון.

אורוק גם התייחס לדברים שאמר בשבוע שעבר שר החוץ הטורקי, אחמט דאווט אולו, שקרא למארגני המשט לבחון, לפני צאתם לדרך, עם פתיחתו של מעבר רפיחו והפיוס הפנים-פלסטיני לא השפיעו על המצב ההומניטרי ברצועה באופן שמייתר את קיומו של המשט. הייתה זו הפעם הראשונה שגורם רשמי בטורקיה רמז כי ייתכן שכדאי לשקול את ביטול המשט. אורוק התייחס היום לדברים ואמר כי "אזהרות הממשלה בהחלט אינן מוזרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully