וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן שוחח עם אסד: "הפסק הדיכוי האלים"

ניר יהב

15.6.2011 / 0:03

ראש ממשלת טורקיה שוחח בטלפון עם נשיא סוריה, בן בריתו, וביקש שזה יחדול מדיכוי ההפגנות "העקוב מדם" בארצו. ארדואן קרא לנשיא הסורי להחיל רפורמות באופן מידי

לאחר שתקף את המשטר הסורי ואמר שהוא נוהג בברבריות כלפי המפגינים ברחבי סוריה, צלצל אמש (שלישי) ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, לנשיא סוריה, בשאר אסד, ודרש ממנו "להפסיק את מסע הדיכוי העקוב מדם נגד המפגינים ולהתחיל בהקדם האפשרי ביישום הרפורמות במדינה בלוח זמנים מוגדר ובצורה רצינית".

סוכנות הידיעות הטורקית "אנאצ'ול" דיווחה כי ארדואן אמר לאסד בשיחת הטלפון ביניהם לחדול משימוש באלימות ולעצור את המהומות שהתפשטו ברחבי המדינה. שיחת הטלפון בין שני המנהיגים לא דווחה בסוכנות הידיעות הסורית הרשמית, הנוהגת דרך קבע לדווח על כל שיחה ביניהם. תגובתו של אסד לדברים של ארדואן לא הובאה גם היא.

בתוך כך, רשת הטלוויזיה הלבנונית OTV דיווחה אמש כי אסד צפוי להכריז ביומיים הקרובים על עמדות חדשות שיכללו קבלת החלטות על רפורמות חדשות בסוריה. לא נמסר מהן אותן רפורמות ומהן צפויות לכלול. בסוף השבוע אמר ארדואן כי סוריה מבצעת מעשי זוועה ברברים בלתי אנושיים. הוא תקף במילים חריפות וחסרות תקדים את בת בריתו מדרום ואמר כי אי אפשר לסבול את הברבריות של המשטר הסורי. "הסברתי לאסד בשיחת טלפון בינינו את הדברים בפתיחות אולם הוא ואנשיו לא לקחו את הדברים ברצינות".

עוד על הנעשה בסוריה:
ברק בסין: "אסד כנראה ישרוד. חבל, אך זו המציאות"
צבא סוריה ממשיך לפעול בצפון המדינה: 6 נהרגו
האו"ם: למעלה מ-10,000 אזרחים נמלטו מסוריה

לפניות לכתב:
nir_yah@walla.com

(עדכון ראשון: 20:41, 14.06.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully