וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט העיד: לא ראיתי את "הקישקעס" בכל הנסיעות

גלעד גרוסמן

14.6.2011 / 17:08

ראש הממשלה לשעבר חזר בעדותו היום על טענותיו, לפיהן לא היה מעורב במימון הכפול לטיסותיו. הוא אמר כי "רק ניסה לחסוך בכסף", והטיל שוב את האשמה על מתאמת הנסיעות רייצ'ל ריזבי-רז

בבית המשפט המחוזי בירושלים נמשכה היום (שלישי) עדותו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בפרשת "ראשונטורס", בה הוא הואשם כי קיבל מימון עודף לנסיעותיו לחו"ל. אולמרט שב והכחיש את מעורבותו במימון הטיסות, ושוב הפנה אצבע מאשימה למתאמת הנסיעות לשעבר, רייצ'ל ריזבי-רז.

"אני לא רואה את הקישקעס בכל הנסיעות", אמר אולמרט, כשנשאל על-ידי השופטים על תכתובות שונות שניהל מול ריזבי-רז. בשלב מסוים, נחקר ראש הממשלה לשעבר לגבי טיסה לניו יורק ולוושינגטון, שמומנה על ידי משרד התמ"ת - ובמקביל שילם עליה גם ארגון אמריקאי כ-9,600 דולרים. השופטים תהו מדוע חייבו את הארגון במימון הנסיעה למרות שהטיסה כוסתה על ידי המשרד שבו כיהן אולמרט כשר.

"רייצ'ל לא הבינה"

"מסבירים לך מול העיניים - 'הכל מכוסה', ואתה מבקש תוספת?", אמר השופט יעקב צבן לאולמרט. על כך השיב אולמרט כי ריזבי-רז שאלה אותו לגבי אפשרויות שידרוג שונות, והוא "רק" אמר לה מה לעשות בנושא. "רייצ'ל פעלה בבלבול מסוים, באי-הבנה", ניסה לתרץ אולמרט את המימון העודף. במקרה אחר הוא נשאל על טיסה לבלגיה ולארצות הברית, שמומנו אף הן על ידי כמה ארגונים, ונחקר מדוע מדוע ריזבי-רז "שאלה אותו לגבי כל דולר". הוא השיב כי "אם יש משהו שניתן ללמוד מכך, הוא שהגישה הייתה ליצור נסיעה מורכבת יותר - ולשלם פחות", על מנת לחסוך בתשלום.

על כך השיבו השופטים לאולמרט: "אולי (דווקא, ג"ג) ניתן ללמוד מכך שריזבי-רז הכניסה אותך לכל עניין, אפילו בדבר סכומים פעוטים". אולמרט הגיב בשלילה, ואמר כי לעתים היא שאלה אותו - ולעתים לא שאלה. "לא הייתה שיטה מסוימת. אם היא יודעת שהיא צריכה לצבור עודפים, היא שואלת אותי (רק כאשר, ג"ג) היא אינה בטוחה. אני, באופן שיטתי, נותן תשובה שהמשמעות שלה היא חיסכון". אולמרט ציין שבסך הכל, מתוך כ-70 נסיעות שבעניינן הוא נחקר, ריזבי-רז פנתה אליו רק בקשר למספר מועט מהן, ולכן אין לייחס לטענות נגדו כל חשיבות.

עוד על משפט אולמרט:
יצא נגד התובעים בבית המשפט: "אתם הוזים"
לא עקב, לא ידע: "לא הסתובבתי עם מחשבון"
פונה אל רגשות השופטים: "אני נלחם על חיי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully