וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: למעלה מ-10,000 אזרחים נמלטו מסוריה

הארגון מעריך כי כ-5,000 פליטים סורים נמלטו מהמהומות האלימות במדינה ללבנון ולמעלה מ-5,000 נוספים נמלטו לטורקיה. "אנו מצדיעים למדינות שהשאירו את גבולותיהן פתוחים", אמרו באו"ם

למעלה מ-10,000 אזרחים סורים נמלטו לטורקיה וללבנון מאז החלו המהומות האלימות במדינה, כך נמסר אמש (שני) מהאו"ם. דוברת האו"ם לעניינים הומניטריים סטפני באנקר, אמרה כי ישנם כ-5,000 בני אדם בלבנון ולפחות 5,000 בני אדם נוספים בטורקיה. סוכנות הידיעות הטורקית דיווחה היום כי ישנם למעלה מ-6,800 סורים השוהים בשטחה.

מתאמת האו"ם לעניינים הומינטריים ואלרי אמוס, שיבחה את שכנותיה של סוריה על העזרה שהן מעניקות לפליטים: "אני מצדיעה למדינות השכנות שהשאירו את גבולותיהן פתוחים ומעריכה את העזרה שהן העניקו", אמרה בהצהרה.

עד כה, סירבה ממשלתו של הנשיא בשאר אסד לתת לנציגים מטעם האו"ם לבקר בכפרים ובעיירות מוכות האסון, ולא אפשרה כניסת פקחים מטעם הארגון לשטחה.

בתוך כך, על רקע ההבטחות לרפורמות, ממשיך משטרו של אסד בדיכוי האלים של ההתנגדות לו. סוכנות הידיעות הממלכתית של סוריה, SANA דיווחה כי כוחות של צבא סוריה שפשטו אתמול על העיר ג'יסר א-שורור שבצפון המדינה, בליווי טנקים ומסוקי קרב, השלימו את כיבוש העיר ו"טיהרו" אותה מכל התנגדות. "דיביזיות צבא נכנסו לעיר וטיהרו את בית החולים הממלכתי מארגונים חמושים", נמסר בדיווח. עוד דווח, כי בעיר התגלה קבר אחים של חיילים סורים, ככל הנראה בהקשר לטענת המשטר כי לפני כשבוע נהרגו בעיר 120 אנשי כוחות הביטחון במארב של אנשי מיליציה מקומיים.

עוד על המהומות בסוריה:
סוריה: "הצבא טיהר את ג'יסר א-שורור מהתנגדות"
עריק סורי: "האירנים חיסלו מי שלא ירה במפגינים"
סוריה לחברות האו"ם: "אל תאמצו החלטה נמהרת"

(עדכון ראשון: 21:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully