וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינאים לקלינטון: לשלב את חמאס בתהליך השלום

24 מנהיגים אירופיים לשעבר ואישים ששימשו כשרים, בהם גם שלמה בן עמי, שיגרו מכתב למזכירת המדינה האמריקאית, בו נטען שפיוס פנים-פלסטיני חיוני לקידום המו"מ עם ישראל

שלום בין ישראל לפלסטינים יוכל להתממש רק אם חמאס יהיה מעורב בו. כך קובעים 24 מדינאים בכירים בעבר במכתב ששיגרו היום (שישי) למזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון ולמקבילתה האירופית, קתרין אשטון. המכתב, עליו חתום גם שר החוץ הישראלי בעבר, שלמה בן עמי, מביע תמיכה בהסכם הפיוס הפלסטיני בין פתח לחמאס.

המשא ומתן המדיני - כותרות אחרונות:
בכירים פלסטינים: אבו מאזן רוצה ”לוותר על ספטמבר”
בי-ם עונים לעריקאת: ”לא מפחדים מהכרזה באו”ם”
אבו מאזן: ”מוכן לחדש המו”מ המדיני בחודש הבא”

לטענת החתומים, ובניגוד לעמדת ישראל, הסכם שלום בין ישראל לפלסטינים יחזיק מעמד רק אם יזכה לתמיכה רחבה של הנהגה פלסטינית מאוחדת. לדבריהם, הפיוס הפלסטיני הוא בבחינת דרישה מוקדמת לסיום הסכסוך ולפתרון שתי המדינות. "זה לא מכשול לשלום", ציינו במכתב.

"לבקש מפתח לבחור בין שלום עם ישראל לשלום עם חמאס מציגה בפני הארגון בחירה קשה", תקפו כותבי המכתב את עמדתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. "כמדינאים בכירים לשעבר, וככאלה שהיו מעורבים במשא ומתן לשלום, למדנו מכלי ראשון כי השגת שלום בר-קיימא מחייבת הסכמה רחבה", ציינו המדינאים.

כותבי המכתב טוענים כי שלחו את המכתב דווקא לאשטון ולקלינטון, בשל העובדה כי "זה הכרחי שוושינגטון ובריסל יפעלו בשיתוף פעולה עם ממשלת המעבר הפלסטינית עד לבחירות בשנה הבאה, וגם עם הממשלה שתוקם לאחר מכן", שכן אם לא תתבצע, לדברי הכותבים, "יהיו לכך השלכות קשות על העם הפלסטיני והקהילה הבינלאומית". עוד הזהירו כותביו כי יש להימנע משגיאות העבר, לדוגמת החרמת חמאס לאחר זכייתו בבחירות לבית המחוקקים הפלסטיני ב-2006.

בין החתומים על המכתבראשי הממשלה אירופיים לשעבר, בהם ראש ממשלת איטליה בעבר מאסימו ד'אלמה, מקבילו מדנמרק, פול נירו רסמוסן וגם הבכירה הפלסטינית בעבר, חנן עשראווי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully