וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים מתווכת בעסקת שליט: "בקרוב יחודש המו"מ"

ניר יהב

10.6.2011 / 10:22

גורם מצרי מבהיר כי ארצו לקחה על עצמה את תפקיד המתווכת במגעים לגיבוש עסקה בין ישראל לחמאס לשחרור החייל החטוף. "מצרים מנהלת מגעים ישירים מול הצדדים כבר מספר ימים"

שבועיים לפני ציון יום השנה החמישי לנפילתו של החייל גלעד שליט בשבי חמאס, מבהיר היום (שישי) גורם מצרי כי ארצו לקחה על עצמה את תפקיד המתווכת במגעים לגיבוש עסקה בין ישראל לחמאס וכי היא משקיעה מאמצים כדי ללמוד את עמדות הצדדים.

בראיון לעיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון אמר הגורם: "קיבלנו לידינו למעשה את ניהול המגעים בין ישראל לחמאס כבר לפני מספר ימים, ונפעל לפי מה שנראה לנכון להשגת תנאים טובים יותר במסגרת השינויים שיש לבצעם".

לדברי הגורם, התיווך המצרי יתבסס על מה שהושג עד כה במשא ומתן, בין אם על ידי מצרים ובין אם על ידי המתווך הגרמני. "אנו בשלב של גילוי עמדות הצדדים מתוך מגעים ישירים שאנחנו מנהלים מולם. זאת על מנת להבין מהם המכשולים ומהם הפתרונות שאפשר לגבש כדי להגיע להסכמה".

"כשיתבררו העניינים בצורה בהירה, נתחיל במשא ומתן עקיף שינוהל בין ישראל לחמאס", הבהיר. עוד אמר כי המגעים נמצאים כעת בשלב "הכנה" וכל מה שהיה הוא רק "פגישות ושיחות על מנת להבין את עמדות הצדדים".

עוד בנושא:

נעם שליט ייפגש מחר עם נשיא צרפת סרקוזי
ברק שוחח עם טנטאווי על העסקה לשחרור שליט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully