וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: קדאפי סיפק ויאגרה לחיילים שיאנסו נשים

בית הדין הבינלאומי בהאג טוען כי שליט לוב "המציא שיטה חדשה לדיכוי ההפגנות" וסיפק לחייליו כדורי ויאגרה על מנת שיאנסו נשים וכך ידכאו את המחאה. "במספר אזורים נאנסו כ-100 נשים"

בית הדין הבינלאומי בהאג טוען כי ישנן ראיות לכך ששליט לוב, מועמר קדאפי, הורה לאנוס מאות נשים במסגרת המלחמה נגד כוחות המורדים במדינה, כך דיווחו אמש (רביעי) כלי תקשורת ברחבי העולם. לדברי בית המשפט, אונס הוא "המצאה חדשה של קדאפי לדיכוי ההפגנות". כמו כן, טוענים בבית המשפט כי קיים חשד שקדאפי אף נתן לחייליו כדורי ויאגרה על מנת להגביר את החשק המיני שלהם. הרשויות בלוב, מצדן, טרם הגיבו לחשדות.

רשת ה-BBC דיווחה כי בחודש שעבר הוצא צו מעצר לקדאפי, לבנו סייף אל-איסלם ולשר המודיעין הלובי, עבדאללה א-סנוסי. בית המשפט האשים אותם ברדיפה וברצח וטען כי הם האחראים הגדולים לתקיפות אזרחים בתחילת ההפגנות נגד המשטר במדינה בחודש פברואר. נשיא בית המשפט אמר אתמול כי אם השלושה אכן היו נעצרים, הוא היה מוסיף לתיק גם סעיף אישום של אונס.

עוד בנושא המהומות בלוב:
ארגון בריטי: כ-300 ילדים נאנסו במהומות בלוב
קדאפי: ”לא ניכנע, נישאר בטריפולי חיים או מתים”
דיווח: ”קדאפי מוכן לעזוב בתנאי שלא ייעצר”
סוף לשפיכות הדמים? ר”מ לוב מבקש הפסקת אש

"במספר אזורים נאנסו כ-100 נשים"

בשיחה עם כתבים בניו יורק אמר נשיא בית המשפט כי הוא אסף ראיות לפיהן קדאפי, כלל הנראה, החליט להעניש את נשות לוב באמצעות שימוש באונס בתקווה שזה יטיל פחד וירסן את המחאה נגדו. "האונס הוא היבט חדש של דיכוי, ולכן בהתחלה היו לנו ספקות שכך אכן קרה. היום אנו משוכנעים", אמר והוסיף כי קשה לשער כמה נשים נאנסו במהלך המחאה. "במספר אזורים נאנסו כ-100 נשים", הסביר, "לא ידענו אם לייחס את מעשי האונס לקדאפי עצמו, או האם זה משהו שהתרחש בבסיסים הצבאיים".

את חשיפת המעשים ניתן לייחס לאימאן אל-עוביידי, אזרחית לוב, שעשתה כותרות ברחבי העולם לאחר שהתפרצה לתוך מלון בבירה טריפולי, בו שהו כתבים זרים רבים, וטענה כי חייליו של קדאפי אנסו אותה. בראיון שהעניקה ל-CNN כשבוע לאחר האירוע, אמרה אל-עוביידי כי "אני קוראת לכל ארגוני זכויות האדם לחשוף את האמת ולאפשר לי לעזוב. אני מוחזקת בת ערובה. איימו עליי שיהרגו אותי אם אספר לעיתונאים מה שעשו לי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully