וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באל קאעדה מאיימים ב"מרד מוסלמי נגד ארה"ב"

"יש אומה שלמה של מורדים שהתעוררה מתרדמת", מבטיח איימן א-זוואהירי, הנחשב למנהיג בפועל של אל קאעדה. כנקמה על חיסול בן לאדן, הוא מתריע בפני "רנסאנס של ג'יהאד" נגד ארה"ב

אל קאעדה מזהיר את ארצות הברית מפני "מרד מוסלמי" בעקבות חיסולו של אוסמה בן לאדן. אימן א-זוואהירי, הנחשב למנהיג הטרי של הארגון, העלה הלילה (רביעי) סרטון בן 28 דקות לאתר יוטיוב, ובו הוא מספיד את מנהיגו המנוח ונשבע לנקום את מותו. "בעזרת אללה, אמריקה אינה ניצבת בפני אדם או קבוצה בודדת, אלא בפני אומה שלמה של מורדים שהתעוררה מתרדמת, ב'רנסאנס' של ג'יהאד", הבטיח א-זוואהירי. לדבריו, "אומה זו של מורדים מביטה על ארצות הברית בכל זמן ובכל עת". כמו כן, הוא גינה את הממשל הפקיסטני על שיתוף הפעולה על ארצות הברית, ומתח ביקורת על קבורתו של בן לאדן בים.

זוהי ההתייחסות הפומבית הראשונה של זוואהירי, רופא ממצרים, למותו של בן-לאדן. עם זאת, הוא אינו מציג את עצמו בסרטון בפירוש כמנהיג הרשמי החדש של הארגון. "בן לאדן, שרדף את ארצות הברית בחייו ימשיך לרדוף אותה גם אחרי מותו", הבטיח א-זוואהירי בקלטת. הוא תבע מהצבאות הזרים לעזוב מיד את "האדמות המוסלמיות", ואמר כי "ארצות הברית לא תזכה לשלווה כל עוד אנחנו (העמים הכבושים) לא נזכה לה".

בנוסף, בהתייחסות נדירה של אל קאעדה לתמורות בעולם הערבי, אומר א-זוואהירי כי הארגון תומך בהתקוממויות העממיות בסוריה ובתימן. עם זאת, לדבריו, המטרה הסופית היא אינה להדיח את השליטים המכהנים, אלה להפוך את המדינות הללו ל"ארצות מוסלמיות שבהן שולט חוק השריעה".

עוד על חיסול בן לאדן:
בכיר נוסף באל-קאעדה - אליאס קשמירי - חוסל
סנאטורים צפו בגופת מנהיג אל קאעדה: "מבעית"
לא רק כסף: קלטות פורנו במחבוא של בן לאדן

בסוף השבוע האחרון נהרג בפקיסטן בכיר אחר באל קאעדה, אליאס קשמירי, שנחשב למנהיגו החדש הפוטנציאלי של הארגון אחרי חיסולו של בן לאדן. גורמים באיסלאמבד מסרו כי קשמירי הוא אחד מתשעה בני אדם שנהרגו בהפצצה של כלי טיס אמריקאיים, לעבר מתחם בו שהו במחוז וזיריסטן.

קשמירי התמחה בתיאום מתקפות טרור משולבות. ארצות הברית ראתה בו אחראי לתכנון תקיפות באפגניסטן, פקיסטן והודו. וושינגטון הציעה חמישה מיליון דולרים בתמורה להסגרתו, הפרס הגדול ביותר עבור מבוקש זולת בן לאדן. עוד מייחסים לקשמירי את תכנון התקיפה על בסיס חיל האוויר של פקיסטן בקראצ'י בסוף החודש שעבר. בהודעה שהעביר דובר אל-קאעדה לטלוויזיה בפקיסטן, הוא איים לנקום על מותו בארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully