וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם חיזבאללה מתערב במהומות האזרחים בסוריה?

חמש גופות של אנשי חיזבאללה הוחזרו בחשאי ללבנון לאחר שנורו למוות ע"י כוחות הביטחון הסוריה. אתר האינטרנט של האחים המוסלמים דיווח כי החמישה נורו לאחר שתקפו מפגינים במדינה

מה הקשר בין חיזבאללה לדיכוי המרד נגד המשטר בסוריה? הארגון קבר לפני כשבוע בחשאי חמישה מאנשיו שנהרגו לאחרונה בסוריה, כך דיווח אתר האינטרנט של תנועת "האחים המוסלמים" בסוריה. בדיווח נטען, כי הגופות הוחזרו מסוריה לעיר בעלבק שבלבנון ונקברו בשעות הלילה.

עוד דווח כי נשמעו טענות על פיהן חמשת אנשי החיזבאללה נהרגו מירי של חיילים סורים אשר הגיבו להתקפות של אנשי החיזבאללה על אזרחים סורים לא חמושים.

אך נראה כי לבנון איננה היחידה שמתערבת באירועים בסוריה. לפני כשבוע טענו מקורות בכירים בארצות הברית כי סוריה נעזרת במומחים צבאיים מאירן כדי לדכא את המפגינים נגד משטרו של הנשיא בשאר אסד. לפי הדיווח ב"וושינגטון פוסט", טהרן מספקת לסוריה כלי נשק לפיזור הפגנות - ומסייעת לה לעקוב אחרי מתנגדי המשטר בפייסבוק ובטוויטר. הניטור ברשתות החברתיות מסייע לכוחות הביטחון הסורים לפשוט על בתיהם של מאות אזרחים הפעילים בהן, ולעצור אותם לחקירה. שגרירויות סוריה ואירן בארצות הברית לא הגיבו לטענות שהפנה אליהם ה"וושינגטון פוסט" בהתבסס על הדו"ח.

המערב מאשים כבר שנים רבות את אירן באספקת נשק לחיזבאללה ולחמאס. הפעם, טהרן הואשמה בנוסף כי סיפקה לדמשק גם אמצעים לפיזור הפגנות. בין היתר הועברו לשוטרים הסורים אלות - וקסדות שהגנו עליהם מאבנים שיודו לעברם במהלך העימותים האלימים מול המפגינים, שגבו עד כה את חייהם של יותר מאלף בני אדם.

עוד באותו נושא:

תושבים סורים נמלטים מחשש לטבח

120 חיילים סורים נהרגו במארב בצפון סוריה

דיווח: אירן מסייעת לסוריה לדכא ההפגנות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully