וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: נקדם פסגת השלום למרות התנגדות ארה"ב

שר החוץ הצרפתי הסביר כי לדעתו היוזמה לקיום פסגת שלום בין ישראל לפלסטינים בחסות מדינתו כבר החלה להשפיע לטובה על התהליך המדיני. עוד אמר כי אבו מאזן קיבל בחיוב את היוזמה

שר החוץ של צרפת אלן ז'ופה אמר אמש (שלישי) כי מדינתו תקדם פסגת שלום ישראלית פלסטינית למרות הסתייגותן של ארה"ב וישראל מצעד זה. "יש לי הרגשה שהיוזמה שלנו הזיזה דברים בתהליך השלום", אמר ז'ופה. בפגישה עם כתבים ליד בניין האו"ם אמר ז'ופה כי הוא מאמין כי "בשבועות הקרובים נראה התפתחויות חיוביות". עוד אמר ז'ופה כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הגיב בחיוב לרעיון.

עוד על המשא ומתן המדיני:

מגעים בוושינגטון לחידוש המו"מ בין ישראל לרשות
צרפת יזמה ועידת שלום: "הסטטוס קוו בלתי נסבל"
הפלסטינים: "נתניהו הוכיח שאינו רוצה שלום"


יום לפני כן אמרה מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון כי אין טעם בהצעה הצרפתית לכנס את ישראל והפלסטינים למשא ומתן בפריז בסוף החודש, בטענה כי אף אחד מהצדדים לא הראה סימנים למוכנות למשא ומתן כזה. "נכון לעכשיו אנו עדיין בגישה של 'חכה ותראה' מפני שאין לנו עדיין הבטחה מאף אחד מהצדדים שהם יחזרו למשא ומתן", אמרה קלינטון לכתבים לאחר פגישתה עם שר החוץ הצרפתי, אלן ז'ופה.

גורמים מדיניים אמרו לוואלה! חדשות כי ההערכה היא שבמסגרת ההתייעצויות בנוגע ליוזמה הצרפתית, האמריקאים ידאגו לכך שהם היחידים שיובילו את הנושא. לדברי אותם גורמים, גם ישראל מעדיפה שכך יהיה. משום כך, ההערכה היא שבסופו של דבר היוזמה הצרפתית תדעך ולא תגיע לכדי מימוש.

ביום ראשון, בישיבת הממשלה הביע ראש הממשלה בנימין נתניהו את דעתו באשר ליוזמה הצרפתית, וניתן היה להבין כי גם הוא לא רווה נחת ממנה. "נלמד את ההצעה ונדון בה גם עם ידידינו בארה"ב", אמר. "גם האמריקאים רוצים לקדם יוזמות, וגם לנו יש מחשבות משלנו. נבחן כיצד ההצעה משתלבת עם יוזמות אחרות. מובן שלא ניתן ליישם את כולן, רצוי להתרכז ביוזמה אחת ולקדמה".

(עדכון ראשון: 23:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully