וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקור בחוות הנבטים: כאן התפרץ החיידק הקטלני?

6.6.2011 / 12:28

אחרי שמלפפוני ספרד, פסטיבל הנמל בהמבורג ומסעדה בעיירה לובק "נוקו מאשמה", ממתינים הגרמנים לתוצאות הבדיקות מהחווה בעיירה ביאננבוטל. בהמבורג כבר לא נשאר מקום בבתי החולים

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

ההערכות לגבי מקור התפרצות חיידק האי קולי הקטלני EHEC, שגבה בשבועות האחרונים את חייהם של 22 בני אדם באירופה, ממשיכות להשתנות כמעט מדי יום ביומו. אחרי שהוסר החשד מהמלפפונים הספרדים, ובהמשך נוקו מאשמה גם פסטיבל הנמל בהמבורג ומסעדת תפוחי אדמה קטנה בעיר לובק, הודיע אתמול (ראשון) משרד החקלאות הגרמני כי מקור ההתפרצות הראשוני היה ככל הנראה חוות נבטים ליד עיירה הקטנה ביאננבוטל, הסמוכה להמבורג.

התוצרת החקלאית מחוות הנבטים נשלחה לחמש ערים בצפון גרמניה, אך כעת המקום נסגר, הירקות הוסרו מהמדפים והכל ממתינים לתוצאות הבדיקות, שיוכלו לאושש או להפריך את החשד.

התפרצות באירופה - כל העדכונים:
החיידק שהתפרץ - רעיל יותר, מדבק יותר, עמיד יותר
ספרד: נשקול לתבוע את המבורג עקב משבר המלפפונים
משרד הבריאות: על ישראלים שחזרו חולים מגרמניה להיבדק

תושבי העיירה, בינתיים, הופתעו לגלות שייתכן שהסיבה לפרוץ המגיפה, בה נדבקו כבר יותר מ-2,000 בני אדם, נמצאת ממש מתחת לאפם. "בהתחלה לא האמנתי", סיפר לרויטרס תום פרנץ, תושב האזור. "אתה שומע על זה בחדשות, אבל זה מפתיע למצוא את זה ממש על מפתן ביתך".

בתוך כך, מדווחים גורמי בריאות בהמבורג, העיר השנייה בגודלה בגרמניה, כי הם מתקשים לעמוד בכמות הנפגעים בתסמונת המולטי-אורמית שנגרמת כתוצאה מהתפרצות החיידק. בתי החולים בעיר החלו לפנות חולים עם בעיות קלות יותר, כדי לטפל בזרם הנפגעים מן המגיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully