וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת יזמה ועידת שלום: "הסטטוס קוו בלתי נסבל"

שר החוץ הצרפתי הודיע רשמית כי ארצו הציעה לקיים ועידת שלום בפריז בקיץ בניסיון להתניע את השיחות בין ישראל והפלסטינים. לדבריו, השיחות ייערכו בשני שלבים בהם יידונו נושאי הליבה

צרפת מוכנה לארח ועידת שלום של המזרח התיכון בשטחה לפני סוף חודש יולי, על מנת לסייע בהשקתם מחדש של המגעים בין ישראל והרשות הפלסטינית, כך אמר היום (חמישי) שר החוץ הצרפתי אלן ז'ופה במהלך ביקורו ברמאללה, על פי דיווח של סוכנות הידיעות הצרפתית. ז'ופה אמר במהלך הביקור כי צרפת מוכנה לשנות את ייעודה של ועידת התורמים לרשות הפלסטינית שנקבעה לאותם תאריכים בפריז - לוועידת שלום שתתניע את השיחות.

"נהיה מוכנים, על פי בקשת הקוורטט, לארגון הוועידה בפריז לפני סוף חודש יולי, ועידה שלא תהיה רק עבור התורמים, אלא ועידה פוליטית רחבה יותר בה ידונו גם בתהליך המדיני", אמר ז'ופה. הוא הוסיף, כי "יש תחושת דחיפות. הסטטוס קוו בלתי נסבל".

ז'ופה הוסיף כי השיחות החדשות צריכות להמשיך בשני שלבים: הראשון יעסוק בנושא הביטחון והגבולות על בסיס גבולות 67' בהנחה שההסכם הסופי יכלול חילופי שטחים מוסכמים על שני הצדדים. השלב השני, שיושלם לדבריו לאחר שנה מיום פתיחת השיחות, יעסוק בירושלים ונושא הפליטים הפלסטינים.

שר החוץ הצרפתי מבקר בימים אלו באזור, והוא נפגש עם מנהיגים ישראלים ופלסטינים. ז'ופה אמר את הדברים בתום פגישה עם ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד. ז'ופה נפגש אתמול עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברומא ולאחר מכן הגיע לישראל ונפגש עם שר החוץ אביגדור ליברמן. בהמשך היום צפוי ז'ופה להיפגש גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully