וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: עמוס גלעד בביקור בקהיר, ידון בעסקת שליט

1.6.2011 / 19:16

ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון צפוי להיוועד עם בכירים מצרים ולדון בשחרור שליט ובגבול רפיח. זאת לאחר שבתחילת השבוע ניסו במצרים להרגיע את ישראל באשר לפתיחת המעבר

כלי תקשורת במצרים דיווחו היום (רביעי) שראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, עמוס גלעד, הגיע לביקור קצר בקהיר במהלכו הוא צפוי להיפגש עם בכירים מצרים ולדון בשורה של נושאים, ביניהם קידום המשא ומתן לגיבוש עסקת שליט, פתיחת מעבר רפיח והיחסים בין ישראל למצרים. הביקור, על פי הדיווחים, צפוי לארוך מספר שעות.

לפני כשלושה שבועות עזב מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי, את קהיר בחזרה לרצועת עזה לאחר שדן שם עם בכירי המודיעין המצרי ועם הנהגת חמאס במשא ומתן לגיבוש עסקה לשחרורו של שליט. על פי דיווח שהתפרסם אז בעיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון, ג'עברי דן בקהיר עם ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל ביסודות שעליהם יתבסס המשא ומתן לגיבוש עסקה "ובקווים האדומים שחמאס לא יסכים בשום אופן לחצות".

קודם לכן דווח כי עו"ד יצחק מולכו, שליחו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, קיים ביקור חשאי בקהיר ונפגש שם עם בכירים בממשל ובמערכת הצבאית במטרה לדון עם הבכירים במצרים בקידום המשא ומתן לגיבוש עסקה לשחרור החייל החטוף. הדיווח התפרסם באתר הערבי-ישראלי "אל-ערב".

"איננו מבינים את החששות הביטחוניים של ישראל"

על רקע ההחלטה לפתוח באופן קבוע את מעבר רפיח, ניסו השבוע במצרים להרגיע את חששותיה של ישראל מהצעד. גורמים מצרים אמרו השבוע לעיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון, כי הם אינם מבינים את החששות הביטחוניים של ישראל: "מצרים שולטת לגמרי על הגבול", אמרו, "לא נסכים לשום פעולה נגד מדינה אחרת מהגבול שלנו". הגורמים הבהירו שמצרים מחזיקה עדיין ברשימה של אנשים שאסור להם לעבור במעבר רפיח.

ביום שבת פתחה מצרים באופן קבוע את מעבר רפיח, לראשונה מאז שנת 2007, אז הוא נסגר לגמרי למעבר תושבי הרצועה בעקבות השתלטות חמאס עליה. 150 פלסטינים עברו ביום הראשון של פתיחת המעבר. בחמאס בירכו על הצעד של מצרים וכינו אותו "אמיץ" וברשות הפלסטינית הודו אף הם למצרים על "הצעד החשוב".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully