וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי מפעל "ניסן" בשדרות: "אל תשליכו אותנו"

עשרות מעובדי "ניסן תעשיות רפואיות" בשדרות הפגינו במחאה על הכוונה לסגור את המפעל. "יש לנו משכנתא וילדים לפרנס", זעקו. עם זאת, הם הביעו תקווה: "עברנו קסאמים, נעבור גם את זה"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף; עריכה: לי זגנרייך)

עשרות מעובדי "ניסן תעשיות רפואיות" בשדרות הפגינו הבוקר (שני) מול שערי המפעל, במחאה על סגירתו הצפויה. מנהלי המפעל, המייצר ומספק כ-90% ממוצרי החבישה לבתי החולים ולקופות החולים בארץ, הודיעו לפני כחצי שנה על כוונתם לסגור אותו בשל קשיים כלכליים אליהם נקלעו. כל הניסיונות להציל את המפעל לא צלחו.

העובדים הניפו שלטים עליהם נכתב "105 מפוטרים = 427 נפשות בלי פרנסה", ו-"עמדנו בטילים, כעת אנו מושלכים". יו"ר ועד העובדים זינה שפדוב אמרה כי בכוונת הפועלים להמשיך במאבק שבו התחילו, כדי למנוע את סגירת המפעל. רוזה מלך, אחת מעובדות המפעל, אמרה: "יש לנו משכנתא לשלם, וילדים לפרנס", והתחננה: "תחשבו עלינו". חברתה, מזל עקיבא, אמרה שמדובר במפעל ייחודי בישראל, והביעה תקווה כי הממשלה תגיע להסדר שיימנע את סגירתו: "עברנו קסאמים, נעבור גם את זה".

לצד עובדים ממפעלים סמוכים שהגיעו להפגנה כדי להביע את הזדהותם, נכח במקום גם ראש עיריית שדרות, דוד בוסקילה. לדבריו, אין להיכנע לאף גורם שמנסה לסגור את המפעל. "המדינה זנחה את העיר באופן חד-משמעי, הן מבחינת תיקצוב עירוני והן מבחינת תעסוקה. יש לזה משמעות רחבה בכל המובנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully