וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: השוטרים בקבר יוסף פעלו מהגנה עצמית

29.5.2011 / 19:15

בתגובה לדברי הרמטכ"ל לפיהם תחקיר צה"ל מראה שהירי בקבר יוסף נעשה במזיד, אמר מושל שכם לוואלה! חדשות, כי השוטרים חשו מאוימים וירו לעבר המתפללים מתוך הגנה עצמית. "הם מצטערים"

הפלסטינים דחו היום (ראשון) את ממצאי התחקיר הצה"לי שבחן את אירוע הירי בקבר יוסף בו נהרג בן יוסף לבנת. בשיחה עם וואלה! חדשות, התייחס מושל שכם, ג'יברין בכרי לדבריו של הרמטכ"ל בני גנץ לפיהם הירי על ידי השוטרים הפלסטינים נעשה במזיד. לדבריו, "אף אחד מקרב השוטרים הפלסטינים לא התכוון להרוג. הם פעלו מתוך הגנה עצמית. למרות זאת, נקטנו בצעדים נגדם והכנסנו אותם לכלא מתוך כוונה להענישם".

לדברי בכרי, השוטרים הפלסטינים חשו מאוימים ברגע התקרית. "חמש מכוניות נכנסו ללא תיאום", הוא אמר. "המתנחלים שבתוכן החלו לזרוק אבנים על השוטרים הפלסטינים, וחלקם אף ניסו לחטוף את נשקם. השוטרים הפלסטינים ירו באוויר ולא ישירות אל המתפללים. זו הייתה פרובוקציה מצד המתנחלים, והשוטרים הפלסטינים פעלו מתוך הגנה עצמית. הם כמובן מצטערים על מה שקרה".

הרמטכ"ל קבע היום בסיכום תחקיר האירוע, כי הירי דווקא בוצע במתכוון. גנץ קבע כי הירי של השוטרים בוצע ללא הצדקה וכשלא נשקפה כל סכנה לחייהם. אמנם, קבע גנץ, הפלסטינים לא תכננו מראש את הירי, אולם הוא בוצע במזיד ומתוך כוונה לפגוע במתפללים.

ממצאי התחקיר היו אלה שאפשרו את הכרתו של לבנת כנפגע פעולות איבה על ידי המוסד לביטוח לאומי. למרות זאת, גינה גנץ את הכניסות לא המתואמות לקבר יוסף ואמר כי הוא רואה בחומרה כניסת ישראלים לאזורים אלה תוך סיכון חייהם.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully