וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: "הירי בקבר יוסף בוצע במזיד וללא הצדקה"

29.5.2011 / 16:35

הרמטכ"ל סיכם את התחקירים על אירוע הירי בקבר יוסף בו נהרג בן יוסף לבנת ועל רצח משפחת פוגל באיתמר. גנץ מתח ביקורת על התנהלות פיקוד מרכז ואמר כי לא טיפלו כראוי בהתרעה באיתמר

הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ הגיע היום (ראשון) לסיור בפיקוד מרכז, במהלכו סיכם את תחקירי שני האירועים המרכזיים שהתרחשו באזור השומרון בחודשים האחרונים: הרצח באיתמר בו נהרגו חמשת בני משפחת פוגל והירי בקבר יוסף בו נהרג בן יוסף לבנת. גנץ קבע כי הירי בלבנת על ידי השוטרים הפלסטינים נעשה ללא הצדקה ובמזיד במטרה לפגוע בחסידי ברסלב. כמו כן הוא מתח ביקורת על ההתנהלות בפיקוד מרכז בתחקיר אירוע הרצח באיתמר.

את התחקירים הציג אלוף פיקוד מרכז אבי מזרחי. התחקיר הראשון עסק בפיגוע באיתמר אותו הגדיר גנץ, כ"לא אנושי ומתועב". גנץ אף מתח ביקורת בסיכום התחקיר על ההתנהלות בפיקוד מרכז. לדבריו, הערכת המצב הפיקודית זיהתה נכון את האיומים, אולם פיקוד מרכז שגה ב"תרגום הערכת המצב לסדר פעולות מבצעיות טקטיות", בדגש על האבטחה בהתנחלות.

כזכור, במהלך הפיגוע למרות ההתרעות שהיו על חדירת מחבלים, לא הצליחו המאבטחים ביישוב לזהות חדירה ממשית, מה שהביא לכך ששני המחבלים הצליחו לרצוח את בני המשפחה ולהמלט מהמקום מבלי שיאותרו. בעקבות כך, הורה גנץ על האצת שדרוג מרכיבי הביטחון ביישובים ביהודה ושומרון.

בנוסף, קיבל גנץ את ממצאי תחקיר נסיבות מותו של בן יוסף לבנת מירי שוטרים פלסטינים לאחר שהוא וחבריו מחסידות ברסלב נכנסו לשכם על מנת להתפלל בקבר יוסף. גנץ קבע כי הירי של השוטרים בוצע ללא הצדקה וכשלא נשקפה כל סכנה לחייהם. אמנם, קבע גנץ, הפלסטינים לא תכננו מראש את הירי, אולם הוא בוצע במזיד ומתוך כוונה לפגוע במתפללים.

ממצאי התחקיר היו אלה שאפשרו את הכרתו של לבנת כנפגע פעולות איבה על ידי המוסד לביטוח לאומי. למרות זאת, גינה גנץ את הכניסות לא המתואמות לקבר יוסף ואמר כי הוא רואה בחומרה כניסת ישראלים לאזורים אלו תוך סיכון חייהם.

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully