וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישה בדרגת אלוף בצה"ל: "יום גדול לחברה האזרחית"

ניצחון נשי מובהק: במערכת הפוליטית מיהרו לברך את תא"ל אורנה ברביבאי, בעקבות ההחלטה להפוך אותה לאישה הראשונה שתענוד דרגות אלוף בצה"ל. "תקרת הזכוכית נפרצה"

ההחלטה ההיסטורית שקיבלו אמש (חמישי) שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ בדמות הפיכתה של תת-אלוף אורנה ברביבאי לאישה הראשונה שתועלה לדרגת אלוף בצה"ל, התקבלה בסיפוק רב בזירה הפוליטית ובקרב ארגוני הנשים. ברביבאי שמכהנת כראש מטה אגף כוח אדם בצה"ל, תתמנה לתפקיד ראש אכ"א ותחליף את האלוף אבי זמיר, שכיהן בתפקיד מאז שנת 2008.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר אמש לברך את ברביבאי לרגל מינויה לראש אכ"א. "ישנה חשיבות עליונה לשילובן של נשים בעמדות בכירות בפורום המטה הכללי, בצה"ל בכלל ובמשק הישראלי", אמר נתניהו לקצינה הבכירה. "המינוי שלך הוא צעד גדול לחברה הישראלית ומעביר גם מסר למדינות רבות בעולם. המינוי אף מתקשר לנאומי בקונגרס על הייחודיות של החברה הישראלית באזור בו אנו נמצאים".

אורנה ברביבאי, ראש אגף כוח אדם בצה"ל. דובר צה"ל
"אות כבוד לחברה הישראלית". ברביבאי/דובר צה"ל

יו"ר שדולת הנשים מרינה ברטל, שפעלה עם ח"כ מירי רגב (ליכוד) לקידום מינוי ברביבאי לדרגת אלוף, אמרה בתגובה כי "מדובר בקצה של תהליך שהתחלנו לפני שנה וחצי במטרה לשכנע את שר הביטחון למנות אישה לתפקיד ראש אכ"א והוא הבטיח שיעשה את מירב המאמצים. מדובר ביום גדול לחברה האזרחית".

ח"כ רגב אמרה בתגובה להחלטת ברק וגנץ כי "אני מברכת את שר הביטחון והרמטכ"ל על מינוי אלופה ראשונה, נאבקתי למען הנושא הזה מזה שנתיים ואני שמחה על כך. ביטלתי את הצעת החוק שהצעתי שזכתה לכינוי 'חוק האלופה' לאחר ההבנה שאלופה בצה"ל זה לא שאלה של אם, אלא של מתי. אני מברכת את אורנה ברביבאי על מינויה, זהו אות כבוד לחברה הישראלית".

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני (קדימה) בירכה אף היא על ההחלטה להעלות את ברביבאי לדרגת אלוף. לדבריה, "אין דרגה שכבדה מדי על כתפי אישה. אין ספק שהאלופה ברביבאי מונתה בגין כישוריה ומינויה גם מעביר מסר ברור ונכון לחברה בישראל, גברים ונשים כאחד. אני מברכת את הרמטכ"ל שקיבל החלטה זו".

אל הברכות הצטרפה גם ח"כ עינת וילף (העצמאות). לדבריה, "אני מברכת על התקדים ההיסטורי הרצוי בצה"ל במסגרתו מונתה אישה לדרגת אלופה. אני מקווה שזוהי רק ההתחלה ושנראה יותר ויותר נשים בעמדות מפתח בתפקידי חוץ וביטחון. במיוחד בימים אלה כשהאיומים על ישראל מגיעים מהזירה הדיפלומטית, משפטית, ותודעתית, יש חשיבות מיוחדת לכך שהחלטות בתחום הביטחון והחוץ יתקבלו על-ידי גברים ונשים ממגוון רקעים".

ח"כ אורית זוארץ (קדימה) אמרה בתגובה כי "אני מברכת על ההחלטה החשובה של מינוי אלופה ראשונה בצה"ל ובראש אגף כוח אדם בפרט. כעת, כשתקרת הברזל נפרצה, יש לקוות שיבואו רבות אחריה. מינויים ראויים ומקצועיים, בזכות ולא בחסד".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"תעודת כבוד לצה"ל ולמדינה"

מנכ"לית שדולת הנשים היוצאת נורית צור אמרה כי "מהלך זה היה מתבקש זה זמן רב ואני מברכת את שר הביטחון והרמטכ"ל על החלטתם האמיצה והנכונה, למנות אישה ראויה לתפקיד המתאים. לפני כשנה ובשיתוף פעולה עם ח"כ מירי רגב, פגשנו את שר הביטחון ברק שהבטיח לנו כי הוא תומך ברעיון וכי יפעל לקדם את נושא שילוב הנשים בצה"ל ובמערכת הביטחון ואכן אני שמחה לגלות כי הוא לא רק הבטיח אלא גם קיים".

סגנית השר לקידום צעירים, סטודנטים ונשים במשרד ראש הממשלה, גילה גמליאל, הביעה אף היא סיפוק מההחלטה. לדבריה, "שוחחתי עם אורנה ברביבאי ובירכתי אותה על מינויה לאלופה הראשונה בצה"ל. זוהי בשורה אמיתית לכל הנשים בישראל ותעודת כבוד לצה"ל ולמדינה. הפערים המגדריים אט-אט הולכים ונעלמים ושוויון הזדמנויות בין המינים הופך להיות קונצנזוס". גמליאל הוסיפה כי "אני מברכת את הרמטכ"ל ושר הביטחון על ההחלטה וקוראת להם להחיל את השוויון המגדרי בצה"ל כבר מיום הגיוס, ע"י קביעת משך השירות על-פי התפקיד ולא על בסיס מין המתגייס".

השר להגנת העורף מתן וילנאי שוחח הערב עם המיועדת ברביבאי ובירך אותה על המינוי. וילנאי אמר כי "זהו יום גדול בהיסטוריה של מדינת ישראל ושל צה"ל. תא"ל ברביבאי לא נבחרה לתפקיד בגלל שהיא אישה, אלא בגלל שהיא הכי ראויה. בעבר כבר היו מספר נשים שהיו מתאימות לתפקיד, אבל רק שר הביטחון ברק והרמטכ"ל גנץ לא היססו למנות אישה לתפקיד".

דובר צה"ל לשעבר, ח"כ נחמן שי (קדימה) אמר בתגובה כי "מינויה של תא"ל אורנה ברביבאי לראש אגף כוח אדם שובר סוף סוף את תקרת הזכוכית בצה"ל. זה כבר היה ברור כי בצה"ל, כמו גם במשטרה ובמערכות ציבוריות מרכזיות אחרות, נשים אינן מגיעות לפסגת הפירמידה. אורנה מסמנת את הדרך לרבות אחרות".

בחודש ינואר האחרון הציע מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס למנות אישה לדרגת אלוף בצה"ל. בדיון בוועדה לביקורת המדינה על תהליך קבלת החלטות למינוי בכירים בצה"ל אמר לינדנשטראוס כי, "אני חושב שאולי הגיע הזמן למנות אלופה בצה"ל. הגיע הזמן לתת לכך את הדעת. יש תא"ליות שראויות לכך".

(עדכון ראשון: 22:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully