וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "נסייע לישראל לרכוש 4 סוללות כיפת ברזל"

לאחר שאושר תקציב בגובה כ-200 מיליון דולרים, אישר הפנטגון כי יסייע לישראל ברכישת ארבע סוללות נוספת של המערכת להגנה מפני טילים שהוצבה לאחרונה גם באשדוד

מנהל סוכנות הפנטגון למערכות הגנה מפני טילים, פטריק או'ריילי, אמר כי הפנטגון מתכנן לעזור לישראל לרכוש ארבע סוללות נוספות של מערכת "כיפת ברזל" – כך דיווחה הלילה (חמישי) סוכנות הידיעות רויטרס. "יש לנו סכום כסף בתקציב שמוקצה לסיוע לישראל ברכישת ארבע סוללות נוספות", אמר. לדבריו, הסיוע יגיע מתקציב של 200 מיליון דולרים שאישר בחודש יוני האחרון נשיא ארצות הברית, ברק אובמה. מטרת אישור הכספים הייתה לזרז את ייצור ופיתוח המערכת ויש לציין כי מדובר בהשקעה הישירה הראשונה של ארה"ב בפרויקט.

בתוך כך, הוצבה בימים האחרונים סוללה נוספת של מערכת "כיפת ברזל" באשדוד, זאת לאחר שהוכיחה את יעילותה בבאר שבע ובאשקלון ויירטה למעלה מעשרה טילים שנורו לעבר שטח ישראל. גורמי ביטחון הדגישו כי העברת הסוללה לאשדוד נעשתה על פי תוכנית מוקדמת, ולא נובעת משינוי במצב הביטחוני ומהשקט היחסי בגזרה.

סוללה נוספת של מערכת היירוט צפויה להיות מוצבת בימים הקרובים בשדרות, כאשר שתי הסוללות עדיין מוגדרות בשלב הניסוי המבצעי שלהן. ההצבה בשדרות אינה מובנית מאליה, שכן חלק מהעיר מרוחק פחות מארבעה ק"מ מרצועת עזה וייתכן ויהיו רקטות אותן לא תצליח ליירט. בנוסף, בשנים האחרונות בנתה המדינה בעלות של מאות מיליוני שקלים מבנים ממוגנים במה שמוגדר הגנה פאסיבית, על מנת לסייע לתושבי העיר להתמודד עם הירי.

יש לציין כי בחיל האוויר ובמערך ההגנה האווירית המתפעלים את הסוללות, מתכננים להמשיך בחודשים הקרובים ולהציב את המערכת באתרים שונים סמוך לערים בארץ. בין היתר, מתוכננות פריסות גם באיזור גוש דן וכן באיזור הצפון. יחד עם זאת, ראשי מערכת הביטחון ממשיכים להנמיך ציפיות ביחס לפעילותה. לדבריהם המערכת לא תוכל לספק הגנה הרמטית מפני ירי טילים מעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully