וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: סוללת כיפת ברזל הוצבה באשדוד

לאחר שרשמה הישגים ויירטה מעל עשרה טילים שנורו לשטחי ישראל, הוצבה בימים האחרונים מערכת כיפת ברזל באשדוד. גורמי הביטחון הבהירו כי ההעברה הייתה מתוכננת ולא נובעת משינוי ביטחוני

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה:גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

לאחר שהוכיחה את יעילותה באשקלון ובבאר שבע ואף עוררה התעניינות תיירותית, הוצבה בימים האחרונים סוללה נוספת של מערכת כיפת ברזל בדרום, הפעם באשדוד.

הצבת המערכת, שיירטה בהצלחה למעלה מעשרה טילי גראד שנורו לעבר ישראל, נעשתה הפעם בלי הרבה התעניינות תקשורתית, אולי בשל הרגיעה היחסית בגבול. גורמי ביטחון הדגישו כי העברת הסוללה נעשתה על פי תוכנית מוקדמת, ולא נובעת משינוי במצב הביטחוני.

סוללה נוספת של מערכת היירוט צפויה להיות מוצבת בימים הקרובים בשדרות, כאשר שתי הסוללות עדיין מוגדרות בשלב הניסוי המבצעי שלהן. ההצבה בשדרות אינה מובנית מאליה, שכן חלק מהעיר מרוחק פחות מארבעה ק"מ מרצועת עזה וייתכן ויהיו רקטות אותן לא תצליח ליירט. בנוסף, בשנים האחרונות בנתה המדינה בעלות של מאות מיליוני שקלים מבנים ממוגנים במה שמוגדר הגנה פאסיבית, על מנת לסייע לתושבי העיר להתמודד עם הירי.

בעבר התבטא ראש עיריית שדרות דוד בוסקילה בעניין הצבת המערכת בערים השונות בדרום ואמר כי "דעתו אינה נוחה מכך שהגנה על עיר אחת באה על חשבון הגנה על עיר אחרת", ודרש תקצוב נוסף לרכש סוללות נוספות.

יש לציין כי בחיל האוויר ובמערך ההגנה האווירית המתפעלים את הסוללות, מתכננים להמשיך בחודשים הקרובים ולהציב את המערכת באתרים שונים סמוך לערים בארץ. בין היתר, מתוכננות פריסות גם באיזור גוש דן וכן באיזור הצפון. יחד עם זאת, ראשי מערכת הביטחון ממשיכים להנמיך ציפיות ביחס לפעילותה. לדבריהם המערכת לא תוכל לספק הגנה הרמטית מפני ירי טילים מעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully