וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גייטס: "לחיזבאללה יותר טילים מרוב המדינות"

בנאום שנשא לקראת פרישתו מהתפקיד בחודש הבא, התריע שר ההגנה האמריקאי מפני ההתחמשות הנמשכת של חיזבאללה והאיום האפשרי גם על ארה"ב. "ייתכן כי ברשותם נשק כימי או ביולוגי"

"ארגון חיזבאללה חמוש ביותר טילים מרוב המדינות, וייתכן כי ברשותו גם נשק כימי או ביולוגי", כך אמר הלילה (רביעי) שר ההגנה האמריקאי, רוברט גייטס, במסגרת נאום שנשא במכון המחקר האמריקאי "אנטרפרייז" בוושינגטון.

גייטס הוסיף כי אין בשלב זה הוכחות לקיומו של נשק בלתי קונבנציונאלי בידי הארגון, אולם הוא הדגיש כי "יש לקחת בחשבון שלסכסוך הזה עלול להיות טווח-פעולה גדול. חיזבאללה עלול לאיים גם על אוניות קרב אמריקניות, באמצעות טילי שיוט בעלי טווח של כ-100 קילומטרים".

שר ההגנה האמריקאי אמר עוד כי "על רקע התחזיות הפסימיות, יש לשמור על גמישות הכוחות הצבאיים שלנו", וכן הבהיר שבעיניו לארצות הברית יש אחריות כלפי העולם כולו. "אזרחי ארצות הברית לא יכולים לחמוק מהאחריות העולמית אותה הם נושאים". גייטס צפוי לעזוב את תפקידו בחודש יוני, וראש ה-CIA, ליאון פאנטה, צפוי להחליפו.

על רקע חיסולו של מנהיג אל קעאדה, אוסמה בן לאדן, בתחילת החודש, דווח כי מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, מצא מקום מסתור חדש במקום מחבואו הנוכחי ברובע הדאחייה שבביירות. עוד דווח, כי צוות האבטחה סביבו הוחלף - ותוגבר משמעותית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully