וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קרע הברית עם חמאס, עשה שלום - ונכיר בפלסטין"

רה"מ נתניהו נאם בפני הקונגרס בארה"ב ופנה אל אבו מאזן: "ישראל לא תדון עם רשות שנתמכת על ידי אל קאעדה פלסטינית. בטל הברית עם חמאס, עשה שלום - ונהיה ראשונים להצביע בעד פלסטין"

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'))

רה"מ בנימין נתניהו נאם הערב (שלישי) בפני שני בתי הקונגרס האמריקאי, נאום שהיווה את פסגת ביקורו בארה"ב. "אני רואה כאן הרבה ידידים ותיקים וחדשים, דמוקרטים ורפובליקנים כאחד", פתח נתניהו את נאומו. "לישראל אין חברה טובה יותר מאשר ארה"ב ולאמריקה אין חברה טובה מישראל", אמר ראש הממשלה והתקבל בתשואות.

נתניהו התייחס לתהליך המדיני ואמר כי "צריך להגיע להסכם עם הפלסטינים. אני מוכן לעשות פשרות כואבות כדי להשיג את השלום. אחריותי להנהיג את עמי לשלום. זה לא קל עבורי. זה לא קל כי אני מזהה שבשלום אמיתי, ניאלץ לוותר על חלק מהמולדת היהודית של אבותינו. וצריך להבין שהיהודים ביהודה ושומרון אינם כובשים זרים. אי אפשר לעוות את ההיסטוריה. שום עיוות לא יכול להחליש את הקשר בן 4,000 השנים בין העם היהודי לאדמתו".

"הפשרה חייבת לשקף את השינוי הדמוגרפי הדרמטי שהתרחש מאז 1967. רוב הישראלים מעבר לקווי 67' גרים באזורים צפופים אך מאוד קטנים, ובכל הסכם אזורים אלה יהיו כלולים בגבולות ישראל הסופיים. הסטטוס של ההתנחלויות יוכרע רק במו"מ, אבל צריך לומר את מה שחייב להיאמר: בכל הסכם שלום אמיתי שיסיים את הסכסוך, כמה התנחלויות יהיו מחוץ לגבולות ישראל. אנחנו נהיה נדיבים, אך כפי שהנשיא אובמה אמר, הגבול יהיה שונה מקווי 67'. ישראל לא תחזור לגבולות 67 שאינם ברי הגנה", חזר רה"מ על עמדתו.

"בעיית הפליטים תיפתר מחוץ לגבולות ישראל. כולם יודעים את זה, הגיע הזמן להגיד את זה. לגבי ירושלים, רק ישראל דמוקרטית הגנה על חופש הפולחן לכל הדתות בירושלים לאורך ההיסטוריה של המדינה היהודית. אסור לחלק את ירושלים, היא חייבת להישאר הבירה המאוחדת של ישראל. אני יודע שזה נושא קשה אבל אני מאמין שעם יצירתיות אפשר לפתור גם אותו".

"ישראל צריכה סידורי ביטחון בגלל גודלה. היא אחת המדינות הקטנות בעולם. לכן חיוני ביותר שלפלסטין תהיה מדינה מפורזת, ושישראל תשמור על נוכחות צבאית לאורך נהר הירדן. סידורי ביטחון על הקרקע מחויבים לא רק כדי להגן על השלום, אלא גם על ישראל, במקרה שהשלום יתרסק".

"אך עד עכשיו הפלסטינים לא היו מוכנים לקבל מדינה, אם פירושה מדינה יהודית בסמוך לה. הסכסוך אף פעם לא היה על מדינה פלסטינית, אלא על קיומה של מדינה יהודית. אבו מאזן חייב לעשות מה שאני עשיתי. אמרתי לעמי שאקבל מדינה פלסטינית, הגיע הזמן שהוא יכיר במדינה יהודית".

"אפשר להשיג שלום רק ליד שולחן המשא ומתן. הפלסטינים מנסים לכפות מהלך על האו"ם ויש להתנגד לכך. אי אפשר לכפות שלום. אפשר לנהל מו"מ רק עם צדדים המחויבים לכך. חמאס אינו שותף לשלום. הוא נשאר מחוייב לטרור ולהשמדת ישראל. יש להם אמנה שקוראת להרוג את היהודים. מנהיג חמאס גינה את חיסול בן לאדן ושיבח אותו כלוחם קודש. אני רוצה להיות ברור. ישראל מוכנה לדון עם הרשות על שלום, אבל ישראל לא תדון עם ממשלה פלסטינית שנתמכת על ידי אל קאעדה הפלסטינית. אני אומר לאבו מאזן: קרע את הברית עם חמאס. שב ונהל מו"מ. עשה שלום עם המדינה היהודית. אם תעשה זאת אני מבטיח - ישראל לא תהיה האחרונה שתצביע בעד מדינה פלסטינית באו"ם, אלא הראשונה שתעשה זאת".

קריאת ביניים באולם

"יש מלחמה במזרח התיכון נגד דיקטטורים", המשיך נתניהו בנאומו. "יש רעידת אדמה שהפילה ממשלות. זהו רגע היסטורי, עם הבטחה לשחר חדש של חופש והזדהות. המוני צעירים רוצים לשנות את עתידם. אנחנו מסתכלים עליהם: יש להם אומץ. הם מסכנים את חייהם. הם דורשים חירות וכבוד עצמי".

בשלב זה זעקה אישה באולם: "זכויות שוות לפלסטינים". נתניהו התייחס לכך מיד, ואמר כי "זהו כבוד גם לכם. בחברה החופשית אתם יכולים לשמוע מחאות כאלה, אך לא בטהרן או בטריפולי. זו דמוקרטיה אמיתית".

"יש לנו עיתונות חופשית, כלכלה חופשית, בתי משפט ודיונים קשים בפרלמנט", הוסיף נתניהו. "מזכויות אלה נהנים יותר ממיליון אזרחים ערבים בישראל עשרות שנים. מבין 300 מיליון ערבים במזרח התיכון, רק הערבים בישראל נהנים מזכויות דמוקרטיות אמיתיות. ישראל אינה מה שרע במזרח התיכון, אלא מה שנכון במזרח התיכון".

"ישראל תומכת בשאיפות הערבים באזור לחיות בחופשיות. אנחנו רוצים להיות אחת מהרבה דמוקרטיות. אך כשעובדים להשגת מטרה זו, צריך להבין שיש כוחות חזקים המתנגדים למודרניות ולשלום. בראש כוחות אלה עומדת אירן".

"הדיקטטורה שם מתאכזרת לאנשיה, שולטת בעזה ולבנון ומממנת טרור בעולם. משטר איסלמי קיצוני עם נשק גרעיני יאיים על האולם ועל האיסלם. הזמן מתקצר, הסכנה עלולה להתגשם בקרוב. אני מאמין שנביס את זה. השלטון האירני ייכנע לכוחות הקידמה. הוא נתלה בדיכוי, אבל ייכשל בסופו של דבר. אך המשטר עלול לגבות מחיר עצום לפני הירידה מהבמה. אירן גרעינית תגרור מירוץ חימוש גרעיני במזרח התיכון. סכנה של טרור גרעיני".

"גיניתם את המשטר האירני על תכניות ההשמדה שלו. הטלתם סנקציות. ההיסטוריה תצדיע לכם. הנשיא אובמה אמר כי ארה"ב נחושה למנוע נשק גרעיני מאירן. הנשיא הוביל את מועצת הביטחון של האו"ם לסנקציות כנגדם. אתם כאן בקונגרס הטלתם סנקציות נוספות. לכן אני מבקש מכם להמשיך לשלוח מסר בלתי משתמע לשתי פנים, שארה"ב לא תרשה לעולם לאירן להחזיק בנשק גרעיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully