וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי שליט עצרו משאית שהובילה כסף לעזה

אריאל נוי ורמי שני

24.5.2011 / 13:53

כ-40 פעילים לשחרורו של החייל החטוף חסמו את כניסתה של משאית שניסתה להעביר כספים מישראל לרצועת עזה. "הגיע הזמן למעשים ולא להצהרות", אמר הפעיל יואל מרשק

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק. קריינות: אביב אברמוביץ')

פעילים למען שחרורו של החייל החטוף בעזה, גלעד שליט, הצליחו למנוע בשעות הצהריים (שלישי) מעבר של משאית שהובילה כסף מזומן מישראל לרצועת עזה, סמוך למעבר ארז. הפעילים חסמו את המשאית וקראו "הכסף לא יעבור עד שגלעד יחזור". יואל מרשק, שהיה מעורב בחסימת המשאית, מסר לוואלה! חדשות כי "הצלחנו לעצור את משאית ה'ברינקס'. המשאית לא נכנסה היום לעזה, והיא נסעה חזרה לירושלים. עצרנו אותה למשך שעה על הכביש יחד עם כ-40 פעילים. כשבאה המשטרה היא פיזרה אותנו, כיוון שחסמנו את מעבר ארז".

האירוע תוכנן היטב, ואף פורסם בוואלה! חדשות לפני כחודש. היום הוסיף מרשק כי הוא נעצר, במקביל לפעילה נוספת, אורנה שמעוני. "אני הולך לפי התוכנית שחשפתי, אנחנו נמשיך במאבק ונחריף אותו. הגיע הזמן למעשים ולא להצהרות. מהצהרות לא יוצא כלום". שמעוני מצדה אמרה כי "כבר המון זמן שמשאיות מלאות בכסף עוברות לחמאס על חשבונו של גלעד שליט. לנו כבר נמאס מההתעלמות הבוטה של הממשלה משליט ומהתנאים ההומניטריים שהוא נמצא בהם. הגיע הזמן שראש הממשלה יגיע להחלטות הנכונות. מאסנו בהצהרות".

המחאה לשחרורו של שליט הגיעה גם לארצות הברית. לקראת נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפני שני בתי הקונגרס בוושינגטון, שיגרו בני משפחתו של החייל מכתב ובו דרישה מהממשל האמריקני להפסיק כל סיוע לרשות הפלסטינית עד לשחרורו של גלעד. בני המשפחה שיגרו מספר מכתבים, בין היתר, ליו"ר בית הנבחרים בוושינגטון ג'ון בוהנר ולמנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, הסנאטור הארי ריד.

נעם שליט התייחס למהלך ואמר כי "אנו מברכים על קריאתו הנחרצת של הנשיא אובמה לשחרורו המיידי של גלעד. יחד עם זאת, אנו פונים לראשי הקונגרס בכדי שיפעילו את מלוא כובד משקלם למניעת סיוע כלכלי לרשות הפלסטינית ולחמאס עד לשחרורו המיידי של גלעד. אנו מצרים על כך שממשלת ישראל והעומד בראשה שיחררו כספים רק לאחרונה לרשות הפלסטינית ולחמאס בעוד גלעד עדיין נותר כבר 1,793 ימים בשבי החמאס".

לפניות לכתב: arielnews@walla.com.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully