וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן שרה"מ נפגש עם ביידן, מתנחלים מקימים מאחז

23.5.2011 / 19:00

מבוכה לנתניהו בעת פגישתו עם סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן: מתנחלים החלו בהקמת מאחז באזור E-1 השנוי במחלוקת, שעות לפני נאום רה"מ באיפא"ק. המתנחלים: "על כל נאום נקים מאחז"

לאחר שבשנה שעברה הוכרז על הרחבת הבנייה במז' י-ם בעת ביקורו של סגן נשיא ארה"ב בישראל, נראה שגם פגישתם הנוכחית של ביידן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לא תעבור בשלום: פעילי ימין החלו הערב (שני) בהקמת מאחז חדש באזור E-1, אזור השנוי במחלוקת בסמוך למעלה אדומים. מדובר באזור שהבנייה בו איננה מקודמת, בעיקר בשל לחץ אמריקאי. עם זאת, אנשי "התנועה לבניית יהודה ושומרון", המורכבת בעיקר מאנשי נוער הגבעות, החלו הערב בהקמת מאחז ראשון בשטח במטרה ליישב את המקום. זאת בזמן שראש הממשלה נפגש בוושינגטון עם סגן הנשיא האמריקאי.

לדברי המתנחלים, בדרכם למקום החרימה המשטרה קראוון נייד ושני אוהלים שהיו אמורים לשמש להקמת המאחז. לדברי המשטרה, למקום המפגש של מקימי המאחז הגיע אדם כשברשותו שני אוהלים ורכבו מחובר לקראוון נייד. השוטרים טוענים כי ביקשו ממנו להתפנות מהמקום והוא נענה לדרישתם. לדבריהם, הציוד לא הוחרם.

במקום, שמוכר גם בשם מבשרת אדומים, תיחנך חווה חקלאית שבה תתגורר משפחה אחת וכן יוקם בו מאהל לבנות. כיום המבנה היחיד שהוקם באופן רשמי באזור E-1 הוא דווקא בניין משטרת מחוז ש"י, שממוקם קילומטרים ספורים מהאזור בו נחנך המאחז החדש. במקביל יוקמו הערב שני מאחזים נוספים באזור בנימין וחברון.

מאחז חדש הוקם ליד מעלה אדומים, מאי 2011. עומר מירון
לדברי המתנחלים, בדרכם למקום החרימה המשטרה קראוון נייד ושני אוהלים שהיו אמורים לשמש להקמת המאחז/עומר מירון

"כצעד ראשון מתוך מטרה ליצור רצף טריטוריאלי בין מעלה אדומים לירושלים, הוחלט להקים נקודת התיישבות חדשה ולרכז את עיקר המאמצים באזור הזה", אמר פעיל הימין מאיר ברטלר, מראשי התנועה. לדבריו, "התיישבות יהודית ב-E-1 תמנע רצף טריטוריאלי פלסטיני בין בית לחם לרמאללה. עלינו להבהיר לאמריקאים שכל הארץ היא E-1. דווקא במקום שהעולם כולו לוחץ שלא לבנות בו, צריך לבנות בתגובה לכוונות להקים מדינה פלסטינית. על הממשלה להצהיר כי תקים אלפי יחידות דיור במבשרת אדומים ותמנע את הקמת המדינה הפלסטינית".

לדברי ברטלר, מועד העלייה לקרקע, שעות ספורות לפני נאומו של ראש הממשלה בפני השדולה הפרו-ישראלית בארה"ב, אינו מקרי: "על כל נאום של ראש הממשלה אנחנו מקימים מאחז. על נתניהו להבין שהעם רוצה ליישב את ארץ ישראל ועליו כראש ממשלה לשמוע לרצון העם ולא לרצונו של אובמה".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מאחז חדש הוקם ליד מעלה אדומים, מאי 2011. עומר מירון
לדברי המתנחלים, מועד העלייה לקרקע אינו מקרי/עומר מירון

כזכור, גם בשנה שעברה, הובך נתניהו בעת פגישתו עם ביידן. כאשר ביקר ביידן בארץ, הכריז שר הפנים אלי ישי על הקמת 1,600 יחידות דיור חדשות בשכונת רמת שלמה שבמזרח ירושלים. נתניהו זימן את ישי והביע את אי שביעות רצונו מעיתוי ההודעה. נתניהו אמר לישי שלא היה צריך לקדם את הליכי התכנון דווקא באותו שבוע והנחה אותו לאמץ נהלים שימנעו הישנות מקרים דומים בעתיד.

ראש הממשלה גם שוחח על הנושא עם סגן הנשיא האמריקאי והביע צער על מה שהגדיר כ"עיתוי הלא מוצלח" להכרזה. נתניהו הסביר לביידן שהפרויקט עבר מספר שלבי תכנון במהלך השנים האחרונות שהאישור התכנוני הסופי יארך ככל הנראה למעלה משנה ושרק בעוד מספר שנים הבנייה בפועל אמורה להתחיל.

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully