וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: חשש ל-100 הרוגים בסופת טורנדו במיזורי

23.5.2011 / 9:40

הסופה העזה פגעה בעיירה ג'ופלין, החריבה שכונות שלמות ואת בית החולים המקומי. לפחות 30 הרוגים נמנו, אך החיפושים אחר גופות עדיין בעיצומם. הרוג נוסף מפגיעת הסופה בעיר מיניאפוליס

רויטרס

(צילום: רויטרס, סרטוני חובבים מיוטיוב; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

גל נוסף של סופות קטלניות בארצות הברית. אחרי סופות הטורנדו העצומות שזרעו הרס בחודש שעבר במדינות הדרום וגבו יותר מ-350 קורבנות, היכה הלילה טורנדו רב עוצמה במרכז ארה"ב, ובייחוד במדינת מיזורי, וקטל, לפי הדיווחים הראשוניים, לפחות 31 בני אדם, 30 מהם בעיירה ג'ופלין שבדרום מערב מיזורי, ואדם נוסף במיניאפוליס שבמדינת מינסוטה.

הרס בעיר ג'ופלין, מיזורי, בעקבות פגיעת סופת טורנדו, 22 במאי 2011. Mike Gullett, AP
בין ההריסות בג'ופלין/AP, Mike Gullett

הדיווחים על הנזק והנפגעים עודם ראשוניים, וככל הנראה יעודכנו בהמשך. חוקר מקרי המוות המחוזי בג'ופלין, מארק ברידג'ס, הביע את חששו כי מניין ההרוגים בעיירה צפוי לעבור את ה-100. "עדיין קשה לקבל אומדן ברור", אמר בשיחת טלפון לרויטרס. "רק באתר אחד נמצאו 11 גופות". זמן קצר אחרי הסופה ירדה החשכה, ורק כשיעלה הבוקר (בשעות הצהריים המאוחרות בישראל), ניתן יהיה לקבל אומדן ברור יותר של הנזקים.

הסופה פגעה בעיירה השלווה, שבה כ-50,000 תושבים, בשעות אחר הצהריים המאוחרות ביום ראשון, הפכה שכונות שלמות לעיי חורבות, ובין היתר החריבה את בית החולים המקומי. מאז, עומלים אלפי עובדי הצלה באזורים שנפגעו, בחיפוש אחר ניצולים או גופות. לדברי ברידג'ס, באוניברסיטת דרום מיזורי הנמצאת בעיירה הוקם חדר מתים מאולתר.

מסוק שנפגע בחניון בית החולים בעיר ג'ופלין, מיזורי, בעקבות פגיעת סופת טורנדו. Mark Schiefelbein, AP
מסוק שנפגע בחניון בית החולים בג'ופלין, שנהרס/AP, Mark Schiefelbein

"קווי מתח נפלו בכל מקום"

דניז ביילס, תושבת העיירה, סיפרה לרויטרס כי מבנים רבים ברחובה הראשי נחרבו לחלוטין, ובין היתר, עלה באש בית הספר המקומי. היא סיפרה כי היא ובעלה היו אתמול בתפילת יום א' בכנסייה, כשלפתע התקשר אליהם בנם והתריע מפני הסופה - והם נמלטו לביתם בין חפצים מעופפים. "קווי מתח נפלו בכל מקום", תיארה. "ניתן היה להריח גז".

מושל מדינת מיזורי, ג'יי ניקסון, הכריז בעקבות הסופות על מצב חירום במדינה, והורה על פרישת כוחות של המשמר הלאומי בשטח, כסיוע לכוחות ההצלה. הנשיא ברק אובמה פרסם הלילה הודעה בה הביע "תנחומים עמוקים" למשפחות ההרוגים והודיע כי הורה לסוכנות החירום הלאומית לסייע למדינה.

הרס בעיר ג'ופלין, מיזורי, בעקבות פגיעת סופת טורנדו, 22 במאי 2011. Mark Schiefelbein, AP
דליקות פרצו בעקבות ההרס בג'ופלין/AP, Mark Schiefelbein

ארה"ב יודעת השנה את אחת מעונות האביב הקשות בתולדותיה, עם רצף של סופות טורנדו שהגיעו לשיאן ב-27 באפריל, אז נהרגו כ-350 בני אדם בגל סופות שפגע בשבע מדינות. הנזק הקשה ביותר נגרם במדינת אלבמה הדרומית, בה נהרגו 255 בני אדם, רובם בעיר טוסקלוזה.

ענני סופת טורנדו קרבים ליד העיירה למאר, מיזורי, 22 במאי 2011. Charlie Riedel, AP
ענני הסערה מתקרבים לעיירה למאר, מיזורי, אמש/AP, Charlie Riedel

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully